سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
«ناپلئون افغانستان»؛ تصویری ممتاز از یکی از برجسته‌ترین چهره‌های قرن بیستم

کتاب «ناپلئون افغانستان؛ برگی از زندگی احمدشاه مسعود» تصویری ممتاز از یکی از برجسته‌ترین چهره‌های قرن بیستم ارائه کرده است. ناپلئون بناپارت سعی در تسخیر جهان داشت؛ مسعود برعکس ناپلئون، با امپراتوری شوروی در مقیاسی جهانی و از یک دره کوچک در افغانستان به نمایندگی از مردم خود ایستاد و مقابله کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، انتشارات کلکین کتاب «ناپلئون افغانستان؛ برگی از زندگی احمدشاه مسعود» نوشته سندی گال با ترجمه سمیه مروتی از مجموعه «روایت افغانستان» را روانه بازار کتاب کرد.

این کتاب اولین‌بار در سال ۲۰۲۱ میلادی و به‌وسیلهٔ انتشارات «Haus Publishin» به زبان انگلیسی منتشر شد. «روری استوارت» (وزیر امور خارجه توسعهٔ بین‌الملل انگلستان و عضو ارشد مؤسسه امور جهانی جکسون در دانشگاه ییل) مقدمه این کتاب را نوشته است.

سندی گال (یکی از چهره‌های سرشناس رسانه‌ای انگلستان) این کتاب را در ۲۵ فصل به رشته تحریر درآورده است. عنوان برخی از این فصل‌ها عبارت است از «بریتانیایی‌ها مسعود را پیدا کردند»، «پیشنهاد روس‌ها برای آتش‌بس»، «مسعود کابل را تصرف کرد»، «صرف چای و راکت با طالبان»، «عقب‌نشینی مسعود از کابل»، «سفر مسعود به اروپا» و «مسعود را چگونه کشتند».

کتاب حاضر تصویری ممتاز از یکی از برجسته‌ترین چهره‌های قرن بیستم ارائه کرده است. ناپلئون بناپارت سعی در تسخیر جهان داشت؛ مسعود برعکس ناپلئون، با امپراتوری شوروی در مقیاسی جهانی و از یک دره کوچک در افغانستان به نمایندگی از مردم خود ایستاد و مقابله کرد. در این کتاب ما هم جزئیات عملی و اساسی نبوغ نظامی احمدشاه مسعود را می‌بینیم و هم نگاهی اجمالی به موهبت‌های اجتماعی و خونگرمی این مرد داریم که او را در میان پیروان خود بسیار محبوب کرده است.

انتشارات کلکین کتاب «ناپلئون افغانستان؛ برگی از زندگی احمدشاه مسعود» نوشته سندی گال با ترجمه سمیه مروتی از مجموعه «روایت افغانستان» را در 384 صفحه به بهای 285 هزار تومان روانه بازار کتاب کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها