یکشنبه ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱
رونق و احیای مساجد هدف اصلی برنامه‌های اوقات فراغت است

آذربایجان‌غربی-مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی گفت: توجه به ارزش های معنوی، غنی سازی اوقات فراغت و احیا و رونق دادن به مساجد از جمله مهترین اهداف طرح ملی اوقات فراغت «مسجد، کانون نشاط» است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، محسن رضایی، ظهر یکشنبه، در نشست خبری با اصحاب رسانه، که در سالن جلسات ستاد برگزار شد، با بیان اینکه برنامه‌ریزی تابستانی و اجرای طرح‌های تحت عنوان غنی‌سازی اوقات فراغت یکی از دغدغه‌های بسیار مهم برای رشد و بالندگی نوجوانان و جوانان است، افزود: بحث شیوع بیماری کرونا باعث شد تمام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مسجدی تحت پوشش قرار گیرد در این راستا برگزاری این طرح اهمیت ویژه‌ای دارد.

رضایی با اشاره به اینکه امسال برنامه‌ریزی طرح اوقات فراغت «مسجد، کانون نشاط» در استان را از اسفندماه سال 1401شروع کردیم و احصا و سطح‌بندی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اولین گام در این راستا بود و از بین هزار و 400 کانون فرهنگی و هنری که در مساجد استان فعال هستند به سه سطح یک، دو و سه تقسیم شده و ویژگی اصلی انتخاب کانون‌ها در این سطوح فعالیت و حضور میدانی بوده است.

مدیر ستاد کانون های مساجد آذربایجان غربی افزود: رقم خوردن نهضت بازگشت به مسجد توسط خانواده ها، کودکان و نوجوانان، کاهش آسیب های اجتماعی، مهارت افزایی، احساس ارزشمند بودن، توجه به ارزش‌های معنوی، غنی سازی اوقات فراغت و احیا و رونق دادن به مساجد از جمله مهترین اهداف این طرح است.

رضایی ادامه داد: طرح «مسجد کانون نشاط» از ۱۱ تیر لغایت ۱۰شهریور در ۸هفته برگزار خواهند شد و ۱۵۰ کانون فرهنگی و هنری مساجداستان آذربایجان‌غربی مجری طرح اوقات فراغت هستند.

وی گفت:  ارومیه، خوی، میاندوآب، چهاربرج، چالدران، سلماس، شاهین دژ، شوط، ماکو، سردشت و تکاب از جمله شهرهایی است که طرح اوقات فراغت در آنها توسط کانون‌های فرهنگی برگزار خواهد شد.

وی ارائه بسته خدمت برای حمایت از مدیران کانون مجری طرح اوقات فراغت را از دیگر اقدامات کانون فرهنگی و هنری مساجد استان عنوان کرد و گفت: هماهنگی با باشگاه‌های ورزشی، سینما،  تخفیف 20 درصدی خانه جوان ارومیه برای بچه های مسجدی،  هماهنگی با اردوگاه‌های امام علی و نور در هفته دو روز برای خواهران و برادران و هماهنگی با کارشناس فنی و حرفه ای برای مهارت آموزی را از دیگر اقدامات کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در طرح اوقات فراغت «مسجد، کانون نشاط» مطرح کرد.

رضایی گفت: خدمات فرهنگی و اجتماعی،  علمی و معرفتی، هنری و تفریحی از جمله خدمات بسته‌های خدمت است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه برنامه‌های اوقات فراغت گروه سنی این طرح برای ۱۰ تا ۱۷ سال برنامه ریزی شده، گفت: در این برنامه‌ها باید تلاش کنیم جوان یا نوجوانی که بعد از سپری شدن فصل تابستان و اوقات فراغت باید وارد جامعه، مدرسه و محیط خانواده شود تاثیرگذار باشد و مدرسه بهترین مکان برای پیوند نوجوانان با مسجد است.

رضایی بیان کرد: در عید غدیر نیز  ۵ هزار پرس غذا توسط کانون‌های مساجد آذربایجان‌غربی تهیه و توزیع خواهدشد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها