پنجشنبه ۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
رونمایی از کتاب‌های «خوشمزه‌های تاریخ»/ وحیده کریمی برگزیده بخش منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی نهال امید

مرکزی-آیین رونمایی از کتاب‌های «خوشمزه‌های تاریخ»، معرفی برگزیده بخش منطقه‌ای جشنواره قصه گویی نهال امید و رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان مرکزی و... عناوین خبرهای کوتاه فرهنگی و ادبی استان مرکزی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک، آیین رونمایی ازمجموعه کتاب‌های کودک «خوشمزه‌های تاریخ»، در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی برگزار شد.

مجموعه کتابهای «خوشمزه‌های تاریخ» به قلم حمید عبداللهیان عضو هیئت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه اراک داستان نویس، منتقد و نویسنده ادبیات کودک و نوجوان و عبدالله متولی استاد و دانشیار گروه تاریخ دانشگاه و عضو هیأت علمی دانشگاه اراک است این مراسم،ظهر روز سه‌شنبه در سالن آمفی تئاتر کانون واقع در پارک آزادی برگزار شد.

وحیده کریمی برگزیده بخش منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی نهال امید

وحیده کریمی بانوی قصه‌گو از شهرستان دلیجان استان مرکزی برگزیده بخش منطقه‌ای جشنواره قصه گویی نهال امید شد. این نویسنده دلیجانی گفت: با قصه‌گویی کودکان به خواندن کتاب‌ها علاقمند می‌شوند و دنیای کتاب‌ها برای بچه‌ها زیباتر و جذاب تر می‌شود و چه‌بسا نویسندگان و بازیگرانی را پرورش دهد که روزگار کم به خود دیده باشد. وحیده کریمی علاوه بر قصه گویی،سه کتاب کودک به نام های «سفر قاصدک»، «زبان کاکتوسی» و «کلاف گلی»ه را نیز به رشته تحریر درآورده است. 



کارگاه هنری سیمای غدیر در اراک برگزار شد

در آستانه فرا رسیدن عید سعید غدیر خم کارگاه هنری سیمای غدیر به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک، روز سه شنبه در موزه تاریخی شهرداری اراک برپاشد.

در این کارگاه آیین کتابت، طراحی پوستر و طراحی بنر با حضور هنرمندان گرافیست و خوشنویس برگزار شد.

برگزاری دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه «شمعدانی‌‌ها» در اراک

انجمن سینمای جوان استان مرکزی دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه شمعدانی ها(با محوریت نفی خشونت)را شهریور‌ماه در اراک برگزار می کند. مهلت ارسال آثار جهت شرکت در این جشنواره پایان مرداد ماه می‌باشد. شرکت در این جشنواره برای عموم علاقمندان آزاد است و محدویتی در ارسال تعداد آثار وجود ندارد.

 

رونمایی از پوستر چهارمین «جشنواره رسانه‌ای ابوذر»

 در حاشیه اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات استان مرکزی پوستر چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان مرکزی با حضور مسئولین رونمایی شد.

چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در قالب‌های گزارش، مصاحبه، یادداشت، سرمقاله، تیتر، اینفوگرافی، موشن‌گرافی، عکس، کلیپ گزارش ویدئویی، مستند و پادکست برگزار می‌شود.

محورهای چهارمین دوره از این جشنواره نیز «مهار تورم - رشد تولید»، «جهاد تبیین»، «پیوند رسانه و صنعت»، «مقابله با آسیب‌های اجتماعی»، «دستاوردهای انقلاب اسلامی»، «بسیج و حوزه‌های عمل»، «امید و نشاط آفرینی»، «خانواده، جامعه و فرزندآوری»، «سبک زندگی ایرانی و اسلامی (عفاف و حجاب)» و «رسانه و گروه‌های جهادی» است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها