رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:
معلم بهترین الگو برای دانشآموز است/ لزوم احیای نقش تربیتی و الگویی معلمان
کرمان-رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه باید قهرمانسازی کرده و مرجعیت را به معلمان بازگرداند، گفت: تلاش ما بر این است که معلمان پیشرو شناسایی و بهعنوان الگو به دانشآموزان معرفی شوند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه در آموزش و پرورش استثنایی تلاش داریم فضای با نشاطی فراهم شود و در این راستا برنامههای متعددی در قالب مسابقات ورزشی و قرآن و عترت برای دانشآموزان و کارکنان برگزار میشود، اظهار کرد: در کنار برگزاری مسابقات کارگاههای توانمندی و دوره جهادی نیز برای معلمان برگزار میشود.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور احیای امور تربیتی را از موضوعات مهم دانست و تصریح کرد: بخش مهمی از طراحی فعالیتهای دانشآموزی مربوط به معلمان است و اگر بخواهیم تربیت مورد نظر در سند تحول را در کلاسهای درس پیاده کنیم باید معلمان نیز قائل به ویژگیهای مورد نظر در تربیت باشند.
وی برگزاری مسابقات متعدد را کارگاهی آموزشی برای معلمان دانست و ادامه داد: یک معلم ورزشکار، هنرمند، حافظ و یا قاری قرآن تأثیر بیشتری در تربیت و مشخص شدن مسیر زندگی دانشآموزان دارد لذا برگزاری چنین مسابقاتی سبب میشود تا معلم بهعنوان یک الگو برای دانشآموزان معرفی شود.
طریفیحسینی تصریح کرد: معلمان ورزشکار، هنرمند و فعالان قرآنی بايد شناسایی شود تا ارزشهای معنوی و اخلاقی را که در نظام تربیتی مد نظر داریم به دانشآموزان منتقل کنیم. تمام تلاش ما بر این است که معلمان پیشرو شناسایی و بهعنوان الگو به دانشآموزان معرفی شوند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به مسابقات قرآنی و ورزشی نیز اشاره کرد و گفت: در این دوره از مسابقات چندین هزار نفر شرکت کردند که در مجموع ۴۶۹ نفر به مرحله کشوری راه یافتند. حدود ۱۶۰ نفر از این افراد در مسابقات قرآن و عترت(حفظ، قرائت، تدبر، نهجالبلاغه و صحیفه سجادیه) شرکت میکنند.
وی با بیان اینکه در مجموع ۳۰۹ نفر در مرحله کشوری مسابقات ورزشی کارکنان آموزش و پرورش استثنایی حصور دارند، اظهار کرد: ۱۵۸ نفر بانو و ۱۵۱ نفر آقا هستند و سیاست ما در این دوره از مسابقات بر این است که بخشی از مسابقات قرآنی و ورزشی همکاران دارای معلولیت در کنار همکاران عادی برگزار شود.
طریفیحسینی در پایان با بیان اینکه برگزاری اردوها و سفرهای تربیتی از شاخصهایی است که هم برای دانشآموزان و هم همکاران پیگیری میشود، گفت: امیدواریم شرایط پویا و بانشاطی برای تربیت در مدارس فراهم شود که این امر جز با کار جهادی محقق نمیشود و امیدواریم الگوسازی به یک جریان در مدارس تبدیل شود تا به مأموریت خود در آموزش و پروش عمل کنیم و به اهداف خود برسیم.
نظر شما