پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
اهواز به مرکز داستان‌نویسی و ادبیات داستانی تبدیل می‌شود

خوزستان-مدرس دوره داستان نویسی در اهواز گفت: هنرجویان علاقه‌مند با آموزش دوره‌های داستان نویسی در اهواز می‌توانند، این شهرستان را به مرکز داستان‌نویسی و ادبیات داستانی تبدیل کنند.

مریم مقانی که پنجشنبه و جمعه مدرس دوره داستان نویسی در اهواز است، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز ، عنوان کرد: تلاش می‌کنیم مرکز زدایی را از پاییتخت به شهرستان‌ها انتقال دهیم وبا آموزش دوره‌های داستان نویسی در هر شهرستان ، می‌تواند تبدیل به مرکز داستان نویسی و ادبیات داستانی شود.
 
مقانی با اشاره به برگزاری این دوره‌ها اظهار کرد: موسسه افرا (ادبستان فردای ایران) با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب و ادبیات ایران در حال برگزاری دوره‌های داستان‌نویسی در شهرهای دور از پایتخت است، و تاکنون موفق به برگزاری این دوره‌های آموزشی در شهرهای بابل، بوشهر، اهواز، کرمانشاه، آشخانه، جغتای، رشتخوار و لنده شده است.

 وی توضیح داد: در مرحله اول متقاضیان در یک دوره شش ماهه و سپس در دوره‌ای چهارماهه شرکت می‌کنند. در مرحله بعد افرادی که دوره 10 ماهه را با موفقیت پشت سرگذاشته‌اند، وارد مرحله آموزش رمان‌نویسی می‌شوند.
 
نویسنده «چشمهایم در اورشلیم » ادامه داد:  در دوره شش ماهه هنرجویان با مبانی داستان نویسی  و عناصر اصلی چون: شخصیت ، درونمایه ، پیرنگ، زاویه دید ، مکان و... دست ورزی می‌کنند  ودر دوره دوم دوره هنرجویان نوشتن را آغاز می‌کنند.

وی هدف از این دوره را تمرکز زدایی از پایتخت دانست و بیان کرد: در این دوره‌ها  هنرجویان شروع  به فعالیت و نوشتن کرده و شهرستان خود را تبدیل به مرکز داستان نویسی می‌کنند. و بر همین اساس دیگر نیاز نیست که از ناشر تهران و امکانات مرکرز استفاده کند و ناشر شهرستان قوی می‌شود.

این نویسنده کشوری با تشریح اینکه 35 نفر از استان خوزستان در این دوره آموزش داستان نویسی شرکت کردند، اظهار کرد:  با نزدیک شدن به اتمام دوره‌ی اول استعدادهای خوبی کشف شده و امیدوارم در دوره دوم و سوم هنرجویان به داستان‌های قابلیت چاپ  برسند و نتیجه مطلوبی از این دوره‌ها کسب کنند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها