یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
اهدای کتاب‌های تخصصی اساتید به کتابخانه ماموستا «هژار» دانشگاه کردستان

کردستان- رئیس دانشگاه کردستان از اهدای کتاب‌های شخصی تعدادی از اساتید این دانشگاه خبر داد و گفت: چند تن از استادان دانشگاه کردستان کتاب‌های تخصصی شخصی خود را به کتابخانه ماموستا هژار دانشکده علوم انسانی اهدا کردند.

حامد قادرزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج اظهار کرد: «دکتر نعمت عزیزی» استاد گروه علوم تربیتی، «دکتر فاتح رحمانی» دانشیار گروه روانشناسی، «دکتر سردار محمدی» استاد گروه تربیت بدنی، «دکتر سهیلا رستمی» دانشیار گروه فقه شافعی و «دکتر اقبال علی‌میرزایی» استادیار گروه حقوق دانشگاه کردستان کتاب‌های تخصصی شخصی کتابخانه‌های خود را به کتابخانه ماموستا هژار اهدا کردند.

وی با بیان اینکه اهدای کتاب اهدای علم و دانش و از احسن‌ کارهایی است که می‌تواند به امر تعلیم و تربیت کمک کند، افزود: این اقدام خیرخواهانه می‌تواند کمک مهمی به اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی و غنی‌سازی علمی اساتید و دانشجویان دانشگاه کردستان باشد.

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به تاریخچه تاسیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه کردستان گفت: این کتابخانه در سال ۱۳۵۴ با کمتر از هزار جلد کتاب در فضایی به وسعت ۱۲ متر مربع و با یک نفر کارمند آغاز بکار کرد.

قادرزاده ادامه داد: بعدها با گسترده شدن فضای آن در دانشکده ادبیات و علوم انسانی با مجموعه‌ای بیش از ۶۰ هزار نسخه کتاب فارسی، عربی و لاتین و دیگر منابع اطلاعاتی می توان به علاقه مندان و دانشجویان دانشگاه خدمات ارائه کرد.

وی اضافه کرد: با تمام شدن پروژه احداث کتابخانه مرکزی دانشگاه کردستان که از پروژه‌های ملی در سطح استان بود، در بهمن ماه سال ۱۳۸۷، کار انتقال و جابه‌جایی به کتابخانه جدید صورت گرفت و در حال حاضر این کتابخانه با مجموعه‌ای بیش از ۱۲۶ هزار نسخه منابع چاپی در دسترس علاقه‌مندان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها