سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
«تجربه آزادی در انقلاب مشروطیت ایران» بررسی می‌‌شود

نشست بررسی «تجربه آزادی در انقلاب مشروطیت ایران» از سوی موسسه علمی و فرهنگی نیمروز با همکاری کانون ایران‌شناسی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، موسسه علمی و فرهنگی نیمروز با همکاری کانون ایران‌شناسی دانشگاه تهران، گروه تاریخ و باستان‌شناسی، خانه اندیشمندان علوم انسانی، انجمن ایرانی تاریخ و کانال مباحث ایران‌شناسی نشست بررسی «تجربه آزادی در انقلاب مشروطیت ایران» را سه‌شنبه 27 تیرماه 1402 برگزار می‌کنند.

در نشست بررسی «تجربه آزادی در انقلاب مشروطیت ایران» پرستو اصیلی به عنوان دبیر نشست و دکتر محمد بیطرفان، استادیار گروه آموزشی تاریخ دانشگاه خوارزمی به عنوان سخنران حضور دارند.

جنبش مشروطیت مجموعه کوشش‌ها و رویدادهایی در نظر و عمل است که برای محدود شدن اختیارات پادشاه در نظام سلطنتی ایران و نهادینه‌سازی حقوق اساسی مانند آزادی فردی، عدالت قضایی و حاکمیت قانون آغاز شد و به دگرگونی نظام سیاسی ایران قاجاری از پادشاهی مطلقه به پادشاهی مشروطه منجر شد.

علاقه‌مندان بررسی «تجربه آزادی در انقلاب مشروطیت ایران» می‌توانند سه‌شنبه 27 تیرماه 1402 ساعت 20 در بستر گوگل میت به نشانی meet.google.com/fhg-ecof-vah این نشست را دنبال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها