سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
«ایران مقتدر در اندیشه شهید ثقه‌الاسلام تبریزی» بررسی می‌شود

نشست «ایران مقتدر در اندیشه شهید ثقه‌الاسلام تبریزی» از سوی بنیاد ایران‌شناسی با همکاری انجمن ایرانی تاریخ بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نشست تخصصی «ایران مقتدر در اندیشه شهید ثقه‌الاسلام تبریزی» از سوی بنیاد ایران‌شناسی با همکاری انجمن ایرانی تاریخ شعبه آذربایجان شرقی پنجشنبه 29 تیرماه 1402 برگزار می‌شود.
 
در آستانه ماه محرم و سالروز بر دار شدن شهید میرزا علی‌آقا ثقه‌الاسلام تبریزی، نشست تخصصی بررسی اندیشه‌های این شهید عزت اسلام و استقلال ایران، با موضوع بررسی مبانی ایران مقتدر در کلام و آثار او، با حضور و سخنرانی دکتر محمدحسین رجبی‌دوانی، محقق تاریخ اسلام و رئیس بنیاد ایران‌شناسی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.
 
این نشست تخصصی به عنوان یکی از پیش‌نشست‌های علمی و پژوهشی همایش بین‌المللی بزرگداشت ثقه‌الاسلام است که روز چهاردهم مردادماه سال جاری در تالار وحدت دانشگاه تبریز و همزمان با سالروز صدور فرمان مشروطیت برگزار می‌شود.
 
گفتنی است امسال به دلیل تقارن سالروز صدور فرمان مشروطیت با ایام تاسوعا و عاشورای امام حسین(ع) علیه‌السلام و همزمان با سالروز شهادت و به دار کشیده شدن شهید ثقه‌الاسلام تبریزی، همایش بین‌المللی نکوداشت یاد و مقام شهید ثقه‌الاسلام در 14 مرداد و در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.
 
در راستای گسترش فعالیت‌های علمی و پژوهشی بنیاد ایران‌شناسی و با هدف مشارکت بنیاد با نهادهای علمی و فرهنگی در برگزاری همایش‌های علمی، سرپرست بنیاد ایران‌شناسی آذربایجان شرقی به عنوان عضو کمیته علمی همایش ثقه‌الاسلام انتخاب شده و این نشست تخصصی با مشارکت موسسه فرهنگی و تاریخی شهید شیخ محمدخیابانی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به نشست «ایران مقتدر در اندیشه شهید ثقه‌الاسلام تبریزی» پنجشنبه 29 تیرماه 1402 ساعت 18:30 به نشانی: خیابان ثقه‌الاسلام، کوی سرخاب، شماره 62، عمارت تاریخ بنیاد ایران‌شناسی آذربایجان شرقی یا به نشانی اینترنتی: http://shahidkhiyabani.com/live مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها