سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
نشست بررسی «کودک همسری در دوره قاجار» برگزار می‌شود

آکادمی نقطه نشست مجازی «کودک همسری در دوره قاجار» را برگزار می‌کند. در این نشست وضعیت زنان در دوره قاجار بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، آکادمی نقطه نشست «کودک همسری در دوره قاجار» را چهارشنبه 28 تیرماه 1402 برگزار می‌کند. در این نشست ندا سنبلی، دانشجوی دکتری تاریخ دانشگاه تبریز سخنرانی می‌کند. 

در کتاب «ازدواج کودکان» کنکاشی در صد سفرنامه دوران صفویه و قاجاریه نوشته عهدیه اسدپور با اشاره به کودک همسری به این مباحث پرداخته شده است: متون در دسترس نظیر سفرنامه‌ها درباره جایگاه و سن ازدواج به ما چه می‌گویند؛ وضعیت واقعی سن ازدواج در ایران چگونه بوده است؛ آیا «ازدواج کودکان» ویژگی‌ دیرینه در تاریخ و جامعه ایرانی بوده است؟ آیا ازدواج کودکان بخشی از تاریخ فرهنگی - اجتماعی ایران بوده؛ آیا ازدواج کودکان همواره به مثابه ویژگی‌ فرهنگی مورد تأکید و سفارش بوده یا به مثابه «عملکرد» در رفتار مردم مشاهده می‌شده است؛ آیا به راستی ایران جامعه‌ای بود که ازدواج کودکان در آن امری رایج و عمومی محسوب می‌شد یا اینکه این امر فقط ساخته و پرداخته ذهن کسانی است که با استناد به برخی موارد عینی و تجربی، حکم به عمومیت ازدواج کودکان در ایران داده‌اند؛ علل زمینه‌ساز و پیامدهای ازدواج کودکان چه بوده است.

علاقه‌مندان نشست «کودک همسری در دوره قاجار» می‌توانند چهارشنبه 28 تیرماه 1402 ساعت 21 این نشست را از گوگل میت دنبال کنند.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها