سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
کتاب «بازرگانی و اصناف پیشه‌ور در عهد صفوی» بررسی می‌شود

نشست مجازی بررسی کتاب «بازرگانی و اصناف پیشه‌ور در عهد صفوی» با حضور نویسنده کتاب مهدی کیوانی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست بررسی کتاب «بازرگانی و اصناف پیشه‌ور در عهد صفوی» سه‌شنبه 27 تیرماه 1402 برگزار می‌شود.

در این نشست دکتر مهدی کیوانی، نویسنده کتاب «بازرگانی و اصناف پیشه‌ور در عهد صفوی» و دکتر ابوالحسن فیاض انوش، پژوهشگر تاریخ سخنرانی می‌کنند.

دوره صفوی نه‌فقط برای تاریخ ایران، بلکه از حیث تاریخ جهانی نیز اهمیت خاص دارد و توجه به‌آن، می‌تواند بر بخش‌هایی از موضوعات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی‌ بین‌المللی نیز روشنی‌هایی بیفکند. هم از این‌روست که از گذشته‌های دور، پژوهشگران تاریخ، بررسی همه جانبه حکومت سلسله صفوی را بر ایران، موضوع انواع تحقیقات و پژوهش‌های خود قرار داده‌اند؛ به ویژه که با کشف و انتشار آثار و اسناد و دیگر یادگارهای آن ادوار در ایران و جهان، زوایای نویی از موضوع در برابر دیدگان دلبستگان به این گونه مباحث گشوده‌ می‌شود.

واقع آن است که با وجود انبوهی از پژوهش‌های شرقی و غربی در باب صفویان، هنوز جوانب ناشناخته از آن ادوار اندک نیست و به ویژه در موضوعات اجتماعی و اقتصادی، مجال فراخی در برابر پژوهشگران تاریخ قرار دارد و از همین طریق است که می‌توان ریشه بسیاری از حوادث و رویدادها و تحولات بعدی را در طول این چند قرن و مناسبات ایران با قدرت‌های بزرگ جهانی در آن عهد جست‌وجو کرد. این کتاب نمونه‌ای از پژوهش‌ در موضوعات اجتماعی و اقتصادی عصر صفوی‌ است و مسلّم است که در ارتقاء مطالعات صفوی سخت مؤثر و سودمند واقع خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند نشست بررسی کتاب «بازرگانی و اصناف پیشه‌ور در عهد صفوی» را سه‌شنبه 27 تیرماه 1402 ساعت 17 در نشانی میدان آزادی، بلوار دانشگاه، کتاب‌ِ اردیبهشتِ جهاد دانشگاهی یا از طریق  لینک فضای مجازی:https://www.roytab.ir/w/d/507 دنبال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها