چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
پویش جمع‌آوری کتاب برای راه‌اندازی کتابخانه روستای «سهمو شمالی» راه‌اندازی شد

بوشهر- رئیس شورای روستای «سهمو شمالی» شهرستان عسلویه از راه‌اندازی پویشی برای جمع‌آوری کتاب و تجهیزات لازم برای ایجاد یک کتابخانه در این روستا در جنوب استان بوشهر خبر داد.

یوسف صفری به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در عسلویه گفت: روستای «سهمو شمالی» یکی از روستاهای شهرستان عسلویه با جمعیت بالغ بر 1522 نفر است که ساکنان این روستا از اهل سنت و عرب‌زبان هستند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه کلنگ کتابخانه روستای سهمو شمالی در سال 90 از سوی شرکت سپانیر (به‌نمایندگی از قرارگاه خاتم‌الانبیاء) از محل اعتبارات پروژه محرومیت‌زدایی بر زمین نشست و ساخت آن از سوی این شرکت تا اسکلت‌بندی ساختمان ادامه یافت؛ ولی بعد از مدتی کار رها شد تا اینکه در سال 98 این پروژه تحویل دهیاری روستا شد.

به گفته صفری، دهیاری این ساختمان را تکمیل کرد؛ اما خبری از راه‌اندازی کتابخانه نشد. در همان سال بنا به تصمیم شورای پنجم این روستا، این ساختمان به‌جای کتابخانه، تبدیل به کارگاه خیاطی شد که با اینکه تابلو کارگاه خیاطی بر سردر آن نشست؛ اما این کارگاه هرگز فعال نشد.

رئیس شورای روستای «سهمو شمالی» تاکید کرد: در این میان، شورای کنونی درصدد است که این ساختمان را به همان کاربری نخستین خود؛ یعنی کتابخانه برگرداند ولی در این زمینه با مشکلاتی مواجه است که برای رفع آن‌ها نیاز به همکاری شرکت‌های صنعتی مستقر در عسلویه، دستگاه‌های فرهنگی استان و ناشران و خیران حوزه کتاب است که با ما هم‌صدا شوند تا بتوانیم این کتابخانه را به تجهیزات و منابع کتابخوانی مجهز و فعال کنیم.

وی یادآور شد: برای راه‌اندازی این کتابخانه، علاوه بر تامین منابع کتابخوانی در حوزه کودک و نوجوان و جوان، به قفسه‌های کتابخانه، میز و صندلی، سیستم سرمایشی و گرمایشی و سایر ابزارهای کتابخوانی نیاز است که امیدواریم با همکاری شرکت‌ها و پتروشیمی‌های منطقه و فعالان فرهنگی بتوانیم این نیازمندی‌ها را برطرف و کتابخانه روستا را که یکی از مطالبات بحق اهالی آن است، راه‌اندازی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها