وی افزود: به این نتیجه رسیدیم که وقتی ویژهنامه خاصی تدارک میبینیم از طرف بچهها خیلی استقبال نمیشود؛ چرا که بچهها ویژهبرنامههای مختلف را در مساجد و تلویزیون میبینند و ویژهنامه مطبوعاتی خیلی اضافه بر سازمان است.
سردبیر مجله «سلام بچهها» درباره جذب مخاطبان به ویژهنامه مطبوعاتی با وجود ویژهبرنامههای رسانهای دیگر بیان کرد: میشود کاری کرد که بچهها به آن جذب شوند؛ ولی باید کاری که انجام میشود کار غیرملموسی باشد. اگر بخواهیم به شکل ملموس و شعاری این کار را انجام دهیم جذب بچهها خیلی سخت است. نوجوانان امروز با بچههای دهه ۶۰ و ۷۰ خیلی فرق دارند که زمانی که مجلهای را ببینند سریع آن را بخوانند. استقبال بچهها به مطالب مکتوب کم شده است و ما باید بر لبه تیغ راه برویم و خیلی مراقب باشیم کاری که چاپ میکنیم کاری باشد که بچهها واقعا از صمیم قلب به دنبال آن بروند.
هاشمی ادامه داد: البته ما به جز مطالب مجله، کتابها و مطالب دیگری هم داریم؛ مثلاً خودم کتاب «فرمانده گندمخوار» را نوشتم که خیلی از طرف مخاطبان نوجوان استقبال شد؛ چرا که در این کتاب مجموعهای کامل از حوادث عاشورا به صورت رمان تهیه شده است. از سوی نهادها و مخاطبان استقبال خوبی از این اثر شده است و آن را خوانده و نظراتشان را گفتهاند.
نظر شما