دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
«آموزه‌های معصومان در مواجهه با اهانت» منتشر شد

کتاب «آموزه‌های معصومان در مواجهه با اهانت» نوشته میثم مطیعی عضو هیئت علمی گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه امام صادق(ع) توسط نشر دانشگاه امام صادق (ع) روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، دانش‌پژوهانی که خواستار آشنایی با آموز‌های دینی در نحوه‌ برخورد و مواجهه‌ با اهانت‌کنندگان به معصومان هستند، می‌توانند در این کتاب پاسخ بسیاری از سؤال‌های خود را بیابند و با آموزه‌های قرآن و عترت در مواجهه با اهانت‌کنندگان آشنا شوند.
 
در طول تاریخ همواره دشمنان دین از ابزار اهانت به مقدسات و اهانت به انبیاء و اولیاء الهی و امامان معصوم به عنوان یک شیوه‌ تبلیغاتی برای ضربه‌ به دین استفاده می‌کرده‌اند. در برابر این شیوه‌ دشمنان، اولیاء الهی و معصومان راهکارهایی را برای مواجهه با انواع اهانت کنندگان به کار گرفته‌اند.
 
در دوران معاصر نیز، به‌واسطه تغییراتی که در عرصه رسانه‌های گروهی صورت گرفته است و به‌واسطه توان تبلیغی جریان‌های مخالف دین، مسئله اهانت به معصومان، با شدت بیشتر و در گونه‌های متنوع، اعم از مکتوب، فیلم، کاریکاتور و … مطرح‌شده است؛ در اغتشاشات ماه‌های اخیر در ایران نیز بارها شاهد اهانت به مقدسات، قرآن کریم و ائمه هدی بودیم.
 
همین امر باعث شده که بسیاری از دین‌مداران در مواجهه با اهانت به انبیاء و اولیای الهی به دنبال راهکار و الگویی برای عمل خویش باشند. کتاب حاضر تلاش خواهد کرد که این خلأ، راهکار و الگو را پوشش دهد.

میثم مطیعی در این اثر پژوهشی، در فصول مختلف به پژوهش‌هایی گسترده دست زده است. در بخشی به آموزه‌های قرآنی و گزارشات قرآن کریم در باب اهانت به انبیاء سابق توسط کافران، و پاسخی که انبیاء به آن اهانت‌ها داده‌اند پرداخته، و بر این اساس آموزه‌های قرآن در مواجهه‌ با اهانت کنندگان را استخراج کرده است.

در بخشی دیگر از این کتاب سیره اهل‌بیت و احادیث معصومان در باب مواجهه با اهانت کنندگان مورد بررسی تفصیلی قرار گرفته، و در نهایت نویسنده تلاش کرده است تا به یک مدل جامع در دسته بندی انواع اهانت کنندگان و شناسایی بهترین راه مواجهه با هر گروه از آنها دست یابد.

بررسی‌های لغوی، فرهنگی و تاریخی و ... از جمله بخش‌های دیگر این اثر تحقیقی است که حاصل تلاش چند ساله‌ی محقق در شکل‌دهی، تکمیل و بازنویسی آن است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها