سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
مساجد مبدأ همه تحولات فرهنگی است

خوزستان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تأکید بر محوریت برنامه‌های قرآنی در خوزستان، مساجد را مبدأ همه تحولات فرهنگی دانست و گفت: باید همه برنامه‌های فرهنگی و قرآنی حول محور مساجد قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، مجید منادی پیش از ظهر سه شنبه در مراسم اختتامیه شانزدهمین دوره جشنواره سراسری مدهامتان در سالن اجتماعات این اداره کل، با بیان اینکه خوزستان ظرفیت ارزشمندی در موضوع قرآن و عترت دارد، اظهار کرد: مردم خوزستان حامیان فعالان قرآنی و پیشرو در عرصه قرآنی هستند که مصداق بارز آن، آغاز جشنواره مدهامتان از این استان است.

منادی مساجد را مبدأ همه تحولات فرهنگی دانست و عنوان کرد: همان‌طور که خدمت‌رسانی به مجموعه مساجد مهم است به همان میزان ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد اهمیت دارد و باید کم‌کاری در این حوزه جبران شود و همه برنامه‌های فرهنگی و قرآنی حول محور مساجد قرار گیرد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان این جمله که همه ما خادم قرآن و مساجد هستیم،تصریح کرد: جشنواره‌هایی همچون مدهامتان می‌تواند پیوند بین مساجد و قرآن را محکم‌تر کرده و هدف ما آماده‌سازی فضای قرآنی ، شناسایی ظرفیت‌های قرآنی در استان و به فعل رساندن این ظرفیت‌ها است. 

وی ضمن ابراز امیدواری از رساندن جشنواره سراسری مدهامتان به بین‌المللی افزود: امیدواریم با عنایت خداوند به این استان، بتوانیم کل جهان اسلام را از این جشنواره بهره‌مندکنیم. 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان در این مراسم با ارائه گزارشی از شانزدهمین دوره جشنواره سراسری مدهامتان بیان کرد: 618 نفر از خوزستان در این دوره جشنواره در 10 رشته قرآنی شرکت کردند.

قاسم سمیری افزود: 220 اثر ارسالی در رشته‌های اذان، مکبری، استعدادیابی، قرائت نماز، قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی و قرائت ترتیل داوری شد.

مدیر ستاد فهما خوزستان گفت: داوری این دوره از مسابقات را در بخش برادران سید کریم موسوی، جاسم شمیری و حمزه عوده‌زاده و در بخش خواهران خیریه عچرش، صدیقه لویمی اصل و سناء منبوهی بر عهده داشتند.
 

وی با توضیح اینکه استان خوزستان قرآن خیز است، اظهار کرد: در هرجای استان که قدم  می‌گذاریم چشمه قرآنی رحمت الهی سرازیر می‌شود، هرچند در این زمینه نبود حمایت و کمبود امکانات داریم، اما امیدواریم با حمایت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، شاهد پیشرفت در فعالیت‌های قرآنی باشیم. 

داور شانزدهمین دوره جشنواره مدهامتان گفت: شروع کار جشنواره مدهامتان با حضور وزیر وقت از خوزستان کلید خورد و دبیرخانه این جشنواره در استان تشکیل شد. 

سید کریم موسوی در مورد سطح آثار شرکت کننده در جشنواره اظهار کرد: 618 نفر آثارشان را با کیفیت‌های مختلف شرکت دادند، اما کمیت جشنواره فوق‌العاده بود.

معاون قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: حلقه وصل بین جامعه فعالیت‌های قرآنی و مساجد هستند و با توجه به نقشه راه مدیرکل جدید نسبت به امور قرآنی، امیدواریم سال خوبی برای جامعه قرآنی رقم بخورد. 

سیدعزیزالله آذرنگ خوشنویس و کاتب قرآنی در مراسم پایانی جشنواره مدهامتان گفت: خداوند به من توفیقی داد که بتوانم در این مسیر قدم بردارم  و اولین کتابت محقق شد؛ خوشنویسی این کتاب بر عهده من، طراحی توسط سیدزهرا آذرنگ و فاطمه ذبیح و تصحیح و بازبینی توسط همسرم انجام شد.

آذرنگ با بیان اینکه اولین کتابت قرآن 9ماه طول کشید و دارای 20 کیلو وزن بود ، عنوان کرد: اولین اثر به حرم امام رضا(ع) و دومین اثر که هم اکنون در پیشخان این سالن قرار دارد ،کار کتابت آن یک‌سال زمان برد و 27 کیلو وزن دارد که به زودی به حرم سالار شهیدان امام حسین(ع) اهدا می‌شود. 

وی با اشاره به کتابت جدید قرآنی خود گفت: کتابت سومین اثر تاکنون 12 جزء آن انجام شده و تا پایان سال به حرم حضرت معصومه (س) اهدا می‌شود و همچنین زیربنای کار چهارم با جلد 15 کیلو نقره ،وزن 100 کیلو و برآرد هزینه 1 میلیارد و نیم قرار است به حرم امام علی (ع) در نجف تقدیم و اهدا شود. 

یادآور می‌شود: در پایان مراسم از کتابت قرآن نفیس آذرنگ رونمایی شد.  

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها