سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
ویژه‌برنامه «خونین چراغ» در شیراز برگزار شد

فارس- ویژه‌برنامه مجازی «خونین چراغ» با هدف محکومیت اقدام تروریستی در حریم امن الهی و سومین حرم اهل بیت(ع) در کشور، توسط کتابخانه‌های عمومی فارس با حضور مجازی معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در شیراز، در پی تکرار حادثه تروریستی در آستان مطهر شاهچراغ(ع) در شیراز و با هدف محکومیت این اقدام تروریستی در حریم امن اهالی و سومین حرم اهل بیت(ع) در کشور، ویژه برنامه مجازی خونین چراغ سه‌شنبه ۲۴ مرداد جاری در شیراز برگزار شد.
 
این نشست با حضور مجازی محمدرضا هراتی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، کارشناسان این اداره کل و کتابداران استان فارس برگزار شد.
 
معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این نشست با اشاره به اینکه کمتر از یک سال از اولین اقدام تروریستی در آستان شاهچراغ(ع) شیراز، مجددا در اقدامی مذبوحانه، به ساحت حرم آل الله، هتک حرمت می شود، گفت: نیت دشمن القای ترس به مردم و هتک حرمت به اهل بیت(ع) است. در ایام ماه محرم و زمانی که مردم ایران عزادار شهدای کربلا هستند، دیگربار این اقدام تروریستی صورت گرفته و این برای مردم ایران مصیبتی بزرگ است.
 
محمدرضا هراتی با بیان اینکه همه مردم ایران از این اقدام متاثر و ناراحت شدند، گفت: از هر تریبون و فرصتی باید استفاده کنیم تا دشمن بشنود که مردم ایران همدل و هم صدا این اقدامات وحشیانه را رد و محکوم می کنند.
 
وی با تأکید بر اینکه حفظ امنیت، کرامت انسانی و شان حرم آل الله خط قرمز ما است، افزود: مردم ایران با هر سلیقه و تفکری، در زمینه حفظ امنیت کشور همدل و همفکر هستند. دشمنان ما تلاش داشتند نشان دهند که مردم ایران در مراسم ماه محرم شرکت نمی‌کنند، اما به لطف خدا مردم بیش از پیش در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضور یافتند. این اقدامات مردم برای دشمنان ما پیام دارد؛ آنها بار دیگر از مردم ایران سیلی خورده و اینگونه واکنش نشان می دهند.
 
هراتی ضمن قدردانی از  اقدام سریع اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس در برگزاری محفل خونین چراغ، خاطرنشان کرد: همه ما در کنار مردم شیراز در این غم سهیم هستیم، به زودی پیام‌های مردم آزاده و حمایت‌های اهل بیت(ع) از مردم مظلوم ایران نشان داده می‌شود.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس نیز در این نشست عنوان کرد: متاسفانه حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) و شهادت و مجروح شدن جمعی از زائران شیراز بار دیگر اتفاق افتاد. از سوی جامعه کتابداران استان فارس این اقدام مذبوحانه و بزدلانه را محکوم می کنیم.
 
محمدحسین فیروزی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب، افزود: به گفته رهبر معظم انقلاب، نقش فعالیت‌های هنری و فرهنگی در انعکاس این رویدادها بسیار مهم است و همه مردم دنیا و آیندگان باید بدانند که چه اقدامات و جنایت‌هایی صورت گرفته است.
 
وی اضافه کرد: کتابخانه‌های عمومی به مثابه یک پایگاه اجتماعی پویا و فعال، نقش خود را در تبیین این اقدام ایفا کرده و با بهره‌گیری از ظرفیت کتابداران باید در راستای جهاد تبیین این حوادث برنامه‌ریزی شود.
 
به گزارش ایبنا؛ در پایان این نشست، بیانیه کتابخانه‌های عمومی استان فارس در محکومیت تکرار حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) قرائت شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها