چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
3 زمین برای ساخت کتابخانه مرکزی در کمیسیون عمران شورا در حال بررسی است

بوشهر- رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر از بررسی سه زمین در فضای سبز شهر بوشهر برای ساخت کتابخانه مرکزی در این بندر تاریخی در کمیسیون بودجه و عمران شورای اسلامی شهر خبر داد.

وحید نیک‌روش در حاشیه نشست خبری شهردار و رئیس شورای شهر بوشهر که ظهر چهارشنبه در عمارت امیریه برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: کتابخانه مرکزی یکی از نیازهای ضروری جامعه امروز استان است که ما هم به سهم خود در جانمایی آن کمک خواهیم کرد.

وی ادامه داد: پیش از این، قطعه زمینی را که در محدوده مجتمع فرهنگی هنری 9 دی که در تملک شهرداری بوشهر است، برای ساخت کتابخانه مرکزی پیشنهاد دادیم اما طرحی که از سوی کتابخانه‌های مرکزی طراحی شده، مساحتی فراتر از این زمین را نیاز دارد و بخشی از آن در قسمتی دیگری قرار گرفته که معارض شخصی دارد! اگر می‌توانند مشکل معارض شخصی را حل کنند، شورا و شهرداری در اختصاص این زمین برای احداث کتابخانه مرکزی مشکلی ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر تاکید کرد: البته غیر از این، 3 قطعه زمین دیگر نیز در فضای سبز شهری که فضای مناسبی برای ساخت کتابخانه مرکزی دارد، پیشنهاد داده‌ایم که در حال حاضر در کمیسیون بودجه و عمران شورای اسلامی شهر در حال بررسی است و به‌زودی نتیجه آن اعلام خواهد شد.

وی سپس به مصوبات شورای اسلامی شهر بوشهر در حوزه کتاب در دو سال اخیر اشاره کرد و توضیح داد: در پایان سال 1401، مصوبه‌ای در حوزه خرید کتاب داشتیم که مربوط به خرید 10 عنوان کتاب در حوزه فرهنگ استان بوشهر بود و اعتباری بالغ بر 100 میلیون تومان برای تحقق این مهم از سوی کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بوشهر تصویب شد که این مصوبه در سال جاری از سوی شهرداری بندر بوشهر در حال اجراست.

نیک‌روش همچنین از اختصاص 2 درصد از بودجه امسال شهرداری به حوزه پژوهش خبر داد و افزود: سال گذشته مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شهرداری بوشهر را که متشکل از کارشناسان شهرداری در حوزه‌های مختلف، نماینده شورا و اساتید دانشگاه و پژوهشگران بوشهری است، راه‌اندازی و اساسنامه‌ای برای آن تعریف کردیم که واحد کتاب زیرمجموعه آن است و خرید کتاب نیز ذیل وظایف این واحد تعریف شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر با بیان اینکه از امسال کتاب‌هایی که برای خرید به شورای اسلامی شهر و شهرداری عرضه می‌شوند، از سوی این مرکز مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند، تصریح کرد: طبق مصوبات شورا، مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شهرداری بوشهر، کتاب‌هایی که در حوزه شهری، اجتماعی و فرهنگی با توجه به بوم استان به رشته تحریر درآمده‌اند، مورد بررسی قرار می‌دهد و پس از تائید، کتاب‌ها خریداری خواهند شد.

نیک‌روش، راه‌اندازی مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شهرداری بوشهر را اتفاق مبارکی در حوزه پژوهش و فرهنگ بوشهر دانست و یادآور شد: این مرکز با اهداف کلانی در حوزه شهری تأسیس شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر بیان کرد: انتشار نخستین فراخوان طرح‌نامه‌های پژوهشی دانش‌شهر در گستره مدیریت شهری نخستین خروجی این مرکز پژوهشی است که این طرح مطالعاتی و پژوهشی با هدف توسعه مطالعات پژوهشی و حمایت از تولید پایان‌نامه یا رساله ویژه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد یا کتاب تالیفی یا ترجمه‌شده در حوزه‌های موضوع‌های «شهرسازی، معماری، منظر شهری و بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر، سلامت، خدمات اجتماعی، توسعه فرهنگی و بازآفرینی هویت شهری و توسعه منابع، اقتصاد شهری و سرمایه‌گذاری، فناوری و نوآوری شهری»، «کیفی‌سازی خدمات شهری، محیط زیست، ایمنی و مدیریت بحران، کیفی‌سازی عمران و زیرساخت‌های شهری، حمل و نقل و مدیریت ترافیک و مطالعات راهبردی، پایش و کاربست‌ها» منتشر شده است.

به گفتۀ وی، از طرح‌های برگزیده این رویداد پژوهشی پس از تائید شورای فنی شهرداری در حوزۀ اجرایی نیز استفاده خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر سپس از تصویب و ساخت یک مجتمع فرهنگی هنری در شهرک نیایش بوشهر خبر داد و گفت: فضای بیرونی این مجتمع در هزار و 200 متر مربع و ساختمان آن در مساحتی بالغ بر 2 هزار و 400 متر مربع ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: این مجتمع فرهنگی دارای کتابخانه، سالن مطالعه و 12 کلاس آموزشی در شاخه‌های مختلف هنری است که طرح ساخت آن تصویب و اعتبار آن نیز تامین شده و در حال حاضر در مرحله نقشه‌برداری قرار دارد که پس از تکمیل مطالعات ژئوتکنیکی و مسائل سازه‌ای، برای ساخت به مناقصه گذاشته می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها