دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۳
نیمی از اعضای کتابخانه‌های عمومی کودک و نوجوان هستند

زنجان- مدیرکل کتابخانه‎های عمومی استان زنجان گفت: 41 هزار و 805 نفر از اعضای کتابخانه‌های عمومی، یعنی بیش از نیمی از اعضا کودک و نوجوان هستند.

محمد رضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در حال حاضر 100 باب کتابخانه عمومی در استان زنجان فعال است که از این تعداد 18 باب کتابخانه مشارکتی است.

وی با اشاره به اینکه 35 باب از کتابخانه‌های استان در مناطق روستایی فعال است، اضافه کرد: همچنین تعداد کتابخانه‎‌های سیار استان 4 مورد است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه در در حال حاضر بیش از 61  هزار نفر در کتابخانه های عمومی استان عضو هستند، اضافه کرد: 41 هزار و 805 نفر عضو کودک و نوجوان از این اعضا کودک و نوجوان هستند که بیش از نیمی از اعضا را شامل می‌شود.

رضاخانی با بیان اینکه خدمات کتابخانه‌های عمومی در موضوعات مختلف افزایش چشمگیری کرده است، افزود: با هماهنگی صورت گرفته امروز خدمات مشاوره و آموزشی در حوزه خانواده در سطح کتابخانه‌های عمومی استان ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف مهم کتابخانه‌های عمومی خانواده محور کردن آنهاست به گونه‌‎ای که همه اعضای خانواده با ورود به کتابخانه نیازهای فرهنگی و اجتماعی خود را برطرف کنند.

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی استان زنجان با اشاره به ارائه 60 نوع خدمت در کتابخانه‌های عمومی گفت: کتابخانه یک پایگاه فرهنگی پایدار است و باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات کتابخانه در راستای ارتقای فرهنگ جامعه استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها