دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
مسجد پایگاه توحید جامعه است

آذربایجان‌غربی-نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مسجد پایگاه توحید جامعه است و کانونی جهت ارتباط با خداوند و کسب معنویت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، حجت الاسلام سید مهدی قریشی، در آیین گرامیداشت روز مسجد و رونمایی از کتاب «مساجد آذربایجان‌غربی» گفت: مسجد پایگاه توحید جامعه است و کانونی برای ارتباط با خداوند و کسب معنویت است.

وی افزود: توسعه مخاطب همراه با اخلاص تلاش‌های اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را موثرتر می‌کند.
 
حجت‌الاسلام قریشی گفت: در طول تاریخ دشمنان بر روی مساجد سرمایه‌گذاری کرده‌اند و امروز نیز باید مراقب باشیم و مساجد مورد حمله دشمن است و لازم است این خانه‌های ایمان را به پایگاهی علیه دشمنان تبدیل کنیم.

وی افزود: مساجد و علما موجب پیشرفت اسلام و مسلمین شدند و رهبر انقلاب اسلامی می‌فرمایند مسجد هم مرکز تفکر است و هم مرکز اتصال به خداست و جایی است که انسان خود را به لایزال و فیض می‌رساند و باید در مسجد حضور یافت و آن را تقویت کرد.

امام جمعه ارومیه بیان کرد: مسجد جای ارتباط مخلوق با خالق است و وقتی انسان در مسجد به عبادت می‌ایستد فرشتگان الهی او را احاطه می‌کنند.
 
وی ادامه داد: ما علما باید شیوه‌های قبلی را با محتوای مهم ادامه دهیم و رهبر انقلاب یکی ازمهم‌ترین مطالباتشان از مسجد اقامه نماز خصوصا نماز صبح و عشا است که موجب عصبانیت منافقین می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: امروز بصیرت و آگاهی علمای دین بیشتر از گذشته لازم و ضروری است و باید بیشتر از خداوند بترسیم و پروردگار را عبادت کنیم و نباید راه را گم کنیم.

به گزارش ایبنا؛در پایان این مراسم از کتاب مساجد آذربایجان‌غربی رونمایی و از مجاهدت های روحانیونی که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند، تجلیل شد.

کتاب «مساجد آذربایجان‌غربی» روایتی از نقش و تاثیرگذاری مساجد در جامعه و همچنین نقش روحانیت استان در پیروزی انقلاب اسلامی با استناد به اسناد ساواک است.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها