شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
دلنوشته‌های زائرین در مرز تمرجین کتاب می‌شود

آذربایجان‌غربی-مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی گفت: دلنوشته‌های زائرین در موکب فرهنگی امام جعفر صادق (ع) کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی کتاب می‌شود.

محسن رضایی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، گفت: موکب فرهنگی وهنری «امام جعفرصادق (ع)» که به همت کانون‌های فرهنگی و هنری مساد استان در مرز تمرچين شهرستان پیرانشهر به مناسبت فرارسيدن ايام زيارت اربعين دائر شده است.

وی افزود: در این موکب علاوه بر خدمات‌رسانی به زائران و پذیرایی، گروه‌های هنری از شهرستان ارومیه، نقده، میاندوآب و خوی برای اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی، ارائه بسته‌ها و هدایای فرهنگی، نیز حضور دارند.

رضایی ادامه داد: هدف اصلی این موکب، معرفی فرهنگ غنی اسلامی به زائران خارجی است و تلاش می‌شود ظرفیت‌های فرهنگی استان معرفی شده و بسته‌های فرهنگی زیارت عاشورا، سربند عاشورایی، کتاب و بروشورهای امر به معروف و نهی از منکر تقدیم زائران شود.

این مسئول گفت: موکب قرارگاه مرکزی، فرهنگی و هنری «امام جعفرصادق (ع)» به مدت 15 روز فعال است و اختصاص دفترچه‌ای به منظور درج دلنوشته‌های زائران از دیگر فعالیت‌های موکب است که بنا داریم پس از ایام اربعین با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این دلنوشته را تبدیل به کتاب کرده و یا بنرهایی با دست خط زوار تهیه و در خیابان‌ها نصب  کنیم.

وی اجرایی برنامه‌های فرهنگی وهنری، آمادگی کانون‌های شهرستان نقده، میاندوآب، خوی، چهاربرج و نوشین شهر، برای پذیرایی و اسکان زائران حسینی و افزایش خدمات در مرز تمرچین آذربایجان‌غربی از جمله خدمات مواکب کانون‌های مساجد در ایام اربعین ۱۴۰۲ است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی گفت: همچنین در این موکب نمازخانه نیز برای اقامه نماز و استراحت کوتاه زائرین اربعین حسینی دایر شده است.

وی افزود: این مرز راحت‌ترین از لحاظ مسیر و آب و هوا برای مشرف شدن به کربلای معلی است و امنیت کامل توسط نیروهای انتظامی و امنیتی در دو سوی مرز تمرجین برقرار است.

به گزارش ایبنا؛ به‌مناسبت اربعین حسینی و به منظور ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی مواکب ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان آذربایجان‌غربی با همراهی قرارگاه امام جعفر صادق (ع) در شهرستان‌های خوی، نوشین شهر، میاندوآب، چهاربرج و مرز تمرچین پیرانشهر مستقر خواهد شد.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها