همدان- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با اشاره به اثرات قصه و قصهگویی در تربیت نسلها و انتقال مفاهیم کاربردی و آموزشی گفت: پیشنهاد میدهم که زنگ قصه گویی به زمان درسی مدارس اضافه و از مربیان کانون در این راستا استفاده شود.
وی به برگزاری ورکشاپهای هنری با تدریس مربیان توانمند کانون اشاره و تصریح کرد: این ورکشاپها ویژه دانشجویان و آموزگاران برگزار میشود که میتواند در شیوه تدریس آنها به دانشآموزان بسیار خلاقانه و جدید باشد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان افزود: طرح بوم یا همان طرح ویژه مدرسه در استفاده از ظرفیت محله و اولیا در برنامههای مدرسه است که میتوان از ظرفیت و مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای این ارتباط بهره برد.
وی ادامه داد: برای کار و فعالیت موثرتر و زیر پوشش قرار دادن نقاط کم برخوردار بیشتری نیازمند تفاهمنامه با ستاد و سازمان نوسازی مدارس جهت تعمیر و تجهیز مراکز تازه تاسیس کانون و مراکز حاشیه شهر و نقاط محروم هستیم.
ابراهیمی با گریزی به منابع موجود در کانون که مختص کودکان و نوجوانان است، گفت: کانون تخصصیترین مرکز کودک و نوجوان بوده و دارای منابع اطلاعاتی و کتابهای تخصصی این حوزه است که میتوان به سادگی از آنها در کتابهای درسی مدارس استفاده کرد البته بسیاری از شعر و سرودههای مربیان کانون اکنون هم در کتاب های درسی وجود دارد و تدریس میشود.
وی ادامه داد: برای این کار میتوان از ظرفیت مربیان و کارشناسان کانون پرورش فکری در چاپ و تالیف کتب درسی کمک گرفت و از نظرات آنها استفاده کرد زیرا بسیاری از آنها از نویسندگان و شاعران مطرح کشوری هستند.
مدیرکل کانون پرورش کودکان و نوجوانان استان همدان در خصوص ارتباط بین کانون و مدرسه بیان کرد: میتوان دانشآموزانی را که عضو کانون هستند در مدارس به عنوان نماینده از طرف کانون در شورای مدارس قرار داد که این افراد خود یک پل ارتباطی بین کانون و مدرسه هستند.
وی خاطرنشان کرد: از آنجا که قصهگویی ثبت ملی شده است باید از ظرفیت مدارس برای این ثبت ملی و اثرات قصه و قصهگویی در تربیت نسلها و انتقال مفاهیم کاربردی و آموزشی استفاده کرد و پیشنهاد میدهم که زنگ قصه گویی در هفته به زمان درسی مدارس اضافه شده و از مربیان کانون در این راستا استفاده شود.
ابراهیمی هژیر با بیان اینکه با این زنگ قصهگویی میتوان استعدادیابی در میان دانشآموزان انجام داد، گفت: از این دانشآموزان مستعد میتوان برای جشنوارهها و مسابقات مختلف کشوری و بینالمللی استفاده کرد.
وی به اضافه شدن زنگ کتابخوانی در راستای توسعه کتاب و کتابخوانی با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز تأکید کرد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در خصوص هفت کار تحولی و بنیادی در نظام آموزش و پرورش اظهار کرد: در مرحله اول میتوان به استفاده از کتابهای کانون پرورش فکری در کتابهای زبان مدارس در راستای باورهای ملی و مذهبی استفاده کرد.
وی ادامه داد: در مرحله بعد میتوان کتابهای کانون را به زبان عربی، فرانسه و انگلیسی توسط دبیران زبان ترجمه کرد.
ابراهیمیهژیر با بهرهمندی مدارس از تخفیف کانون زبان کانون پرورش فکری ویژه دانشآموزان ممتاز اشاره و تصریح کرد: در بخش کیفیت بخشی فعالیتهای پرورشی میتوان از مربیان کانون پرورش فکری در تولید سرود و نمایش ویژه مسابقات و جشنوارههای دانشآموزی و عضویت شرکتکنندگان در مراکز کانون استفاده کرد.
وی عضویت مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در انجمن اولیا و مربیان مدارس خواستار شد و بیان کرد: همچنین اختصاص دو ساعت در هفته به عنوان زنگ کانون به ساعتهای درسی مدارس را پیشنهاد میدهم.
ابراهیمی هژیر در پایان خاطرنشان کرد: تخصیص رتبهبندی آموزگاران به مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در دستور کار قرار بگیرد.
نظر شما