شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۳
مرادآبادي: تقدير از نويسندگان و نخبگان، سرانه مطالعه را افزايش داده است

نويسنده كتاب‌هاي مذهبي، ورزشي گفت: در ادامه روند افزايش سرانه كتابخواني، بايد تزريق كتاب در جامعه گسترش يابد، زيرا اين اقدام باعث افزايش انگيزه‌ مطالعه مي‌شود.همچنين،تقدير از برگزيدگان علمي دانش‌آموزان و دانشمندان و شناساندن استادان موفق كشور، تقدير از نخبگان پژوهشي و بازتاب آنها در رسانه‌ها، از جمله عوامل ايجاد انگنزه مطالعه اند./

حجت‌الاسلام حسيني مرادآبادي در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: رويكرد عمومي به بحث مطالعه، پژوهش و تحقيق در بخش كتابخواني و ‌همچنين اختصاص بودجه دولتي به پژوهشگران و دانش‌آموزان پژوهنده، روند افزايش سرانه كتابخواني در كشور را تثبيت مي‌كند.

وي با بيان اين كه «اكنون تصميمات كشور بر اساس پژوهش‌ها و يافته‌هاي تحقيقاتي گرفته مي‌شود»، بيان داشت: پشتوانه پژوهشي در كشور و توجه به علم و تحقيقات در اين زمينه بسيار موثر بوده است.
نويسنده كتاب‌هاي ورزشي، اسلامي تاكيد كرد: همچنين از ديگر عوامل ايجاد انگيزه مطالعه مي‌توان به  تقدير از برگزيدگان علمي دانش‌آموزان و دانشمندان و شناساندن استادان موفق كشور، تقدير از نخبگان پژوهشي و بازتاب آنها در رسانه‌ها اشاره كرد.

نويسنده كتاب «ورزش از نگاه اخلاق و اسلام» با بيان اين كه «فرهنگ در جامعه از بالا به پايين تزريق مي‌شود»، عنوان كرد: فرهنگ كتابخواني نيز در كشور از نخبگان و پژوهشگران كشور الگوبرداري مي‌شود و گسترش مي‌يابد.

وي درباره بسترسازي فرهنگ مطالعه عنوان كرد: ايجاد بسترهاي پژوهشي و مطالعاتي و افزايش تخصيص بودجه به اين بخش باعث افزايش سرانه مطالعه در كشور مي‌شود.

حسيني مرادآبادي افزايش كتابخانه‌هاي عمومي دركشور را عامل ديگر بالارفتن سرانه كتابخواني در كشور دانست و تصريح كرد: در جريان سفرهاي استاني دولت، كتابخانه‌هاي مجهزي در بسياري از شهرستان‌ها و روستاها ايجاد شده است.
 
وي همچنين با بيان اين كه «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز كتاب‌هاي زيادي به كتابخانه‌هاي مدارس اهدا كرده است»، عنوان كرد: ‌شهرداري‌ها نيز با توزيع كتاب‌هاي رايگان در اتوبوس‌ها و فروش كتاب در مترو، نقش قابل توجه‌اي در اين امر داشته‌اند.

نويسنده كتاب‌هاي ورزشي، مذهبي، ادامه روند ساخت كتابخانه‌ها و تاليف كتاب‌هاي جديد و پرمحتوا را زمينه اصلي گسترش فرهنگ كتابخواني و مطالعه دانست و بيان داشت: گسترش فرهنگ‌ مطالعه بايد از قشر كودك و نوجوان جامعه و با كمك صدا و سيما انجام گيرد و در سنين بالا پر رنگ‌تر شود.

وي درباره پيامدهاي گسترش فرهنگ مطالعه و كتابخواني گفت: با افزايش سرانه مطالعه، فرهنگ عمومي كشور نيز افزايش مي‌يابد و در نهايت بسياري از آسيب‌ها مانند مشكلات اجتماعي، اقتصادي و سلامتي كمتر خواهد شد.

حسيني مرادآبادي افزود: با افزايش سرانه مطالعه، ميزان ‌اطلاع مردم از بسياري موضوعات اجتماعي و تربيتي، بيشتر و در نتيجه درصد بزهكاري و عده زندانيان كمتر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط