دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
ویژه برنامه «آه خوانی» در موکب فرهنگی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی برگزار شد

آذربایجان‌غربی- ویژه برنامه «آه‌خوانی» در مرز تمرچین شهرستان پیرانشهر به مناسبت اربعین حسینی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، هادی درستی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی، صبح دوشنبه، در ویژه برنامه «آه‌خوانی» در مرز تمرچین شهرستان پیرانشهر که به مناسبت اربعین حسینی در کتابخانه حسینی برگزار شد، ضمن خیر مقدم به حاضرین و تسلیت ایام اربعین حسینی گفت:  سلسله نشست‌های «آه خوانی» از عاشورای حسینی با مشارکت اداره کتابخانه‌های عمومی خوی، شهرداری و شورای اسلامی شهرستان خوی و مؤسسه خیال با هدف معرفت افزایی در خصوص شخصیت امام حسین(ع) و واقعه کربلا در خوی در حال برگزاری است.

وی افزود: بر این اساس نشست امروز، به مناسبت اربعین حسینی، در موکب اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.
 
حسین شرفخانلو، نویسنده خویی، فرزند شهید علی شرفخانلو و معاون شهردار خوی، نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای کربلا، توضیحاتی پیرامون کتاب «آه» ارائه داد و گفت: کتاب «آه: بازخوانی مقتل امام حسین (ع) »، نسخه بازنویسی شده کتاب «نفس المهموم» اثر شیخ عباس قمی است که پانزده سال قبل، توسط یاسین حجازی، بازنویسی و روان‌نویسی شده است.

وی افزود: «نفس المهموم» به معنی نفس غمناک بوده و یاسین حجازی عنوان «آه» را برای اثر خود با اقتباس از نام اصلی کتاب، انتخاب کرده است.

شرفخانلو ادامه داد: این اثر، شاملِ وقایع و تاریخ از مدینه تا مدینه است، یعنی سیر تطوری وقایع پس از بیعت مردم با یزید تا بازگشت خاندان حضرت بدون ایشان به مدینه به صورت خلاصه و چکیده است و به عنوان دستنامه‌ای برای زائرین در سفر زیارتی به شمار می‌رود.

به گزارش ایبنا؛ در پایان، بخش‌های از کتاب توسط سمیه عیوض‌لو و عذرا زالی، قرائت شد.

همزمان با ایام اربعین حسینی، موکب اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با عنوان «کتابخانه حسینی» و با شعار «سرفصل کتاب عشق ما، حسین (ع) است» در مرز تمرچین شهرستان پیرانشهر برپاشد و تا 15 شهریورماه میزبان زائرین می‌باشد.

توزیع بسته فرهنگی «توشه راه زائر» شامل کتابهای صوتی و کلیپهای موضوعی، طرح زیارت به نیابت شهدا، پرده‌خوانی و نقالی، قصه‌گویی، اوریگامی، نمایشگاه کتاب، نقاشی و رنگ آمیزی با عنوان «پدر مهربان»، عضویت رایگان، اجرای پویش «کتاب دستت چیه؟»، نشست ادبی با همکاری محافل ادبی، خاطره نویسی «روایت اربعین» و طرح بیعت با شهدا،  پوش کتابخوانی «کتاب عشق»، تهیه و توزیع بسته‌ها و اقلام فرهنگی، استند عکس یادگاری «فرزندان آینده ساز» از برنامه‌های این موکب با هدف پاسداشت و ترویج آئین بزرگ پیاده‌روی اربعین، خدمت رسانی فرهنگی، توجه به نیازهای مطالعاتی زائرین و محقق ساختن شور و شعور حسینی  از جمله فعالیت های موکب اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با عنوان «کتابخانه حسینی»است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها