چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
مصوبه تشویقی دولت برای سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگی و گردشگری

سخنگوی دولت از تصویب پیشنهاد مشترک دو وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در هیئت دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، علی بهادری‌جهرمی، سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت چهارشنبه (29 شهریورماه) در حاشیه جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران به پرسش‌های آنان پاسخ داد.
 
جهرمی از تصویب پیشنهاد مشترک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  در جلسه هیئت دولت خبر داد.
 
وی با اشاره به‌عنوان مصوبه «هزینه‌کرد بخش‌های خصوصی در حوزه‌های فرهنگی و گردشگری به‌عنوان هزینه‌ قابل قبول مالیاتی» گفت: براساس این مصوبه هزینه بخش‌های خصوصی در زمینه فرهنگی و گردشگری با تأیید وزارتخانه متبوع خود  به‌عنوان مالیات محسوب خواهد شد. دو وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید برای حوزه‌های صنایع دستی و فرهگنسرا‌ها و امکان فرهنگی و هنری تأییدیه این هزینه‌‌‌کرد‌ها را صادر می‌کند که به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌شود.   
 

جهرمی با بیان اینکه این بخش‌های خصوصی اگر با تأیید این دو وازتخانه برای حوزه‌های فرهنگ و گردشگری هزینه کنند، دقیقا تأییدیه این هزینه برای سازمان مالیاتی ارسال می‌شود و انگار این بخش‌ها به دولت مالیات پرداخت کردند و در واقع این اعتبار، هزینه قابل قبول مالیاتی خواهد بود.
 
سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت افزود: پیش از این بخش‌های دولتی و عمومی می‌توانستند از این امتیاز استفاده کنند و براساس این مصوبه بخش خصوصی نیز اضافه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها