سه‌شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
مسابقه ملی کتابخوانی «ماه در چشم خورشید» برگزار می‌شود

آذربایجان‌غربی-مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: مسابقه ملی کتابخوانی «ماه در چشم خورشید» نوشته سلبی‌ناز رستمی، به‎‌مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

خدیجه معصومی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، ضمن تبریک آغاز هفته دفاع مقدس و بیان شعار ویژه این ایام با عنوان «ما متحدیم»،  در تشریح ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در کتابخانه‌های عمومی استان، گفت: با هدف گرامیداشت هفته دفاع مقدس ویژه برنامه رونمایی سه اثر از نویسندگان بومی استان در حوزه دفاع مقدس و برگزاری اردوی جهادی ویژه بانوان و خانواده‌ها در روستای بادکی با همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان برگزار خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی بیان کرد: محفل شعر و تجلیل از بانوان فرهیخته عرصه دفاع مقدس با عنوان «همدلی تا همراهی» با مشارکت و همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی و محفل ادبی هاتف این اداره، فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری استان، دفتر امور بانوان و خانواده استانداري آذربایجان‌غربی با حضور شعرای عرصه دفاع مقدس، نویسندگان و اهل فرهنگ از دیگر برنامه پیش‌بینی شده در این هفته است.

معصومی ادامه داد: مسابقه ملی کتابخوانی «ماه در چشم خورشید» نوشته سلبی‌ناز رستمی، با مشارکت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد کنگره ملی بزرگداشت ۱۲هزار شهید آذربایجان‌غربی در راستای گرامیداشت این هفته و نیز حمایت از نویسندگان بومی استان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، از ۳۱ شهریورماه تا ۳۰ مهرماه در سامانه مسابقات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: معرفی آثار مرتبط با حوزه دفاع مقدس با تاکید ویژه بر مخاطب نوجوان توسط همکاران کتابدار در صدا و سیمای مرکز استان، برگزاری محافل شعرخوانی و روایتگری، جلسات مطالعاتی، بازنمایی منابع حوزه دفاع مقدس، نشست‌های کتابخوان تخصصی و اختصاصی و... با رویکرد کتاب محور و توجه به نسل جوان در سطح کتابخانه‌های عمومی استان از دیگر برنامه‌های این اداره کل در هفته دفاع مقدس خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها