جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
ساخت کتابخانه جدید در دامغان نیاز است/ زمین مناسب وجود دارد

دامغان- فرماندار دامغان گفت: با توجه به اینکه افزایش جمعیت در شهرستان را شاهد هستیم، ایجاد زیرساخت‌های جدید فرهنگی به خصوص کتابخانه‌ها باید مد نظر مسئولان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در دامغان، مهدی بندرآبادی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی دامغان به میزبانی فرمانداری از نیاز این شهرستان به کتابخانه خبر داد و ابراز کرد: افزایش جمعیت شهرستان در سال‌های اخیر نیاز به داشتن امکانات و زیرساخت‌های فرهنگی مانند کتابخانه را دوچندان کرده است. 

وی با بیان اینکه زمین مناسب برای ساخت کتابخانه جدید دامغان وجود دارد، افزود: زمین واقع در خیابان جمهوری دامغان برای ساخت یک کتابخانه مناسب است.

فرماندار دامغان با بیان اینکه باید از ظرفیت اعتبارات دولتی در کنار خیران بهره‌گیری کرد، گفت: ایجاد کتابخانه جدید و تجهیز کتابخانه‌های موجود دغدغه فعالان فرهنگی شهرستان است. 

بندرآبادی با بیان اینکه باید در ساخت کتابخانه جدید از طراحان و مشاوران خوبی بهره گیری کرد، گفت: برای طراحی کتابخانه جدید دامغان در خیابان جمهوری، اعتباراتی نیز لحاظ می شود. 

نماینده اداره کل ارشاد اسلامی استان سمنان در انجمن کتابخانه‌های عمومی نیز در این نشست ضمن اشاره به طرح ایجاد کتابخانه جدید در دامغان گفت: وزارت ارشاد راساً ورود به ساخت کتابخانه از صفر تا 100 نخواهد کرد. 

مجید رهبر با بیان اینکه ارشاد اسلامی تنها می تواند کتابخانه‌های ساخته شده را تجهیز کند، ابراز کرد: این آمادگی وجود دارد که بعد از ساخت کتابخانه در دامغان آن را تجهیز کنیم. 

وی افزود: پیشنهاد می شود موضوع کتابخانه جدید دامغان در مصوبات دور دوم سفر استانی رئیس جمهور به استان سمنان گنجانده شود تا بتوانیم از اعتبارات ویژه آن برخوردار شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها