یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
حمید خسروی خواجهها در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد گفت: این کتاب با همکاری انتشارات زبان علم چاپ و الیاس خسروی خواجهها ترجمه شده است.
وی بیان کرد: این کتاب دارای ۱۵۳ صفحه و در قطع رقعی در سال جاری به چاپ رسیده است.
خسروی خواجهها افزود: معلمان باید بین فناوری و تعاملات چهرهبهچهره تعادل برقرار کنند تا عنصر ضروری انسانی در آموزش حفظ شود.
وی تصریح کرد: این تعاملات برای تقویت همدلی، مهارتهای اجتماعی و هوش هیجانی حیاتی هستند.
خسروی خواجهها با بیان اینکه ما باید به دفاع از اهمیت معلمان به عنوان تسهیل کنندگان انسانی در کسب دانش و مهارت بپردازیم، خاطر نشان کرد: مربیان همچنین باید مراقب باشند زیرا تمرکز بیش از حد بر هوش مصنوعی در کلاس ممکن است منجر به وابستگی ناسالم به فناوری میشود و توانایی دانشآموزان را برای تفکر انتقادی و حل مشکلات بدون کمک دیجیتال کاهش دهد.
وی تاکید کرد: این در حالی است که درست مانند ماشینحساب و حتی تلفنهای هوشمند انواع مهارتهایی را که دانشآموزان برای عملکرد مؤثر در جهان نیاز دارند تغییر دادهاند.
خسروی خواجهها در پایان گفت: مهارتهای سطوح بالاتر بر روی مهارتهای سطح پایینتر ساخته میشوند و دور شدن خیلی سریع از آنها میتواند دانشآموزانی را که قادر به انجام آن نیستند را به خطر بیندازد.
نظر شما