پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
عضویت رایگان در مراکز فرهنگی و هنری لرستان

لرستان - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان از عضویت رایگان کودکان و نوجوانان این استان در مراکز فرهنگی، هنری لرستان به مناسبت روز جهانی کودک خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، محمدجواد محمدی روز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک در استان لرستان گفت: هفته ملی کودک روز شنبه ۱۵ تا ۲۱ مهرماه ۱۴۰۲ با شعار«کودکی بهتر، زندگی بهتر» آغاز می‌شود.

وی افزود:  طبق هماهنگی‌های به عمل آمده قرار است در این هفته برنامه‌های گسترده‌ای در تمام مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سطح استان با مشارکت سایر نهادها اجرا شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان گفت: بیش از ۲۱۰ ویژه‌برنامه فرهنگی، هنری و ادبی و اسلامی در هفته ملی کودک در کلیه مراکز استان برگزار خواهد شد.

محمدی به عضویت رایگان در هفته ملی کودک اشاره کرد و گفت: در این روز به ‌مناسبت روز جهانی کودک، در روز ۱۶ مهرماه عضویت کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سراسر استان لرستان، رایگان انجام می‌شود.

مدیرکل کانون لرستان بیان کرد: برنامه‌های هفته ملی کودک هر روز متناسب با عنوان آن برگزار خواهد شد که عبارتند از: ۱۵ مهر: کودک، صلح، امنیت، محیط زیست ۱۶، مهر: کودک، زندگی، سلامت، رشد، ۱۷ مهر: کودک، مشارکت، آگاهی، شکوفایی، ۱۸ مهر: کودک، خانواده، هویت، عدم تبعیض، ۱۹ مهر: کودک، اخلاق، تربیت، مصلحت، ۲۰ مهر: کودک، گذشته، حال، آینده، ۲۱ مهر: کودک، رفاه، بهزیستی، دسترسی برابر.

وی گفت: دیدار کودکان با مسئولان و چهره‌های شاخص در مرکز استان و شهرستان‌ها، دیدار اعضا با مسئولین ارشد استان، اجرای نمایش شاد، برپایی ایستگاه نقاشی و سفال، برگزاری نمایشگاه از دستاوردهای اعضا و مربیان در مراکز، نشست‌های ادبی، اجرای برنامه‌های برای کودکان و نوجوانان دارای نیازهای خاص از جمله برنامه‌های کانون استان لرستان هستند.

محمدی اظهار کرد: با توجه به اهمیت آشنایی با چگونگی روبه‌رو شدن با پدیده‌های طبیعی و ضرورت آمادگی در برابر مشکلات آن، با هماهنگی‌های صورت گرفته با جمعیت هلال احمر با حضور کارشناسان این سازمان در مراکز کانون سراسر استان، کارگاه‌های امداد و نجات را برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی شده است تا کارشناسان معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در طول هفته ملی و در طول سال کارگاه‌های آموزشی را با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای اعضای کانون دانش آموزان برگزار کنند. 

مدیرکل کانون لرستان افزود: برنامه‌های مختلفی برای کودکان روستاها و مناطق کم برخوردار از سوی مربیان کتابخانه‌های سیار اجرا خواهد شد.

وی گفت: در هفته ملی کودک، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی، جمعیت هلال احمر، بهزیستی، صدا و سیما، رادیو، نهادهای مردم نهاد و... کانون را یاری خواهند کرد.

محمدی گفت: ۳۰ مرکز کانون پرورش فکری شامل ۲۰ مرکز ثابت، دو کتابخانه پستی و هشت کتابخانه سیار شهری و روستایی در شهرها و روستاهای سراسر استان در هفته ملی کودک برنامه‌های متنوعی را برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌کنند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها