یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
کتاب، مربی و کانون اضلاع مهم مثلث تربیتی‌ در جامعه هستند

ایلام- معاون فرهنگی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام گفت: کتاب و کانون پرورش فکری و مربی در کنار هم اضلاع مهم مثلث تربیتی را در جامعه تشکیل می‌دهند.

ملوک هاشمی ضمن تبریک هفته‌ملی و روزجهانی کودک،به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در ایلام گفت: کتاب و کانون پرورش فکری و مربیان در کنار هم اضلاع مثلث تربیتی را در جامعه تشکیل می‌دهند.
 
وی ادامه داد: کتاب، مهم‌ترین رکن و اساس در مجموعه خوش سابقه و قدیمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و تمام برنامه و فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و پژوهشی بر مبنای کتاب شکل می گیرد.
 
وی با اشاره به کارکرد مهم کتاب در تربیت و پرورش کودکان مخاطب فعالیت‌های کانون ادامه داد: اعضای کانون با حضور در مراکز فرهنگی هنری و برخورداری از کتاب‌های روزآمد و متنوع و جذاب در قالب‌های مختلف، و تلاش مربیان متعهد در مسیر بالندگی و رشد و تربیت غیرمستقیم قرار می‌گیرند.
 
وی ادامه داد: در هفته ملی کودک، مربیان کانون استان علاوه بر انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های ویژه این هفته، پویش‌های کتابخوانی و معرفی کتاب، روخوانی، بحث کتاب در مراکز فرهنگی هنری کانون استان انجام می‌دهند تا بر رفتار و تربیت کودکان تاثیرات غیر مستقیم مثبت بگذارند.
 
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام ادامه داد: خوشبختانه در کانون فعالیت‌های کتاب محور زیاد است و مربیان توانا و باتجربه فعالیت‌هایی همچون: معرفی کتاب، روخوانی، بحث کتاب، دیدار با نویسندگان و شاعران و تصویرگران،خلاصه‌نویسی، ساخت کلیپ با محوریت کتاب و مؤلفان و... اجرا می‌کنندکه در مجموع نقش مهمی در بالا بردن سرانه مطالعه در جامعه ایفا می‌کنند.
 
وی ادامه داد: کتا‌های موجود در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از استانداردترین منابع مطالعاتی و خوانداری برای کودکان و نوجوانان است که در قالب‌ها و موضوعات متنوع در اختیار کودکان و نوجوانان عضو مراکز فرهنگی کانون قرار داده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها