چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
دوره تخصصی آفرینش ادبی «مطلع» ویژۀ شاعران جوان برگزار می‌شود

بوشهر- دوره تخصصی آفرینش ادبی «مطلع» ویژه شاعران جوانی که در آستانه انتشار نخستین مجموعه شعر خود هستند، به همت حوزه هنری استان بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، در فراخوان این دوره که از سوی واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان بوشهر منتشر شده، در خصوص شرایط حضور در آن آمده است: دوره تخصصی آفرینش ادبی «مطلع»  ویژه جوانان متولد ۱۳۶۵ به بعد است. مجموعه‌شعرهای این شاعران باید شامل حداقل ۳۰ غزل یا مشابه آن یا ۶۰ شعر کوتاه و با ۱۵ شعر بلند باشند.

همچنین عضویت نهایی منتخبان در دوره مستلزم تعهد برای همراهی با شرایط و برنامه‌های دوره خواهد بود. آثار بایستی در قالب یک فایل Word با تفکیک اشعار و سایز فونت ۱۳ ارسال شود. دبیرخانه مطلع از میان مجموعه شعرهای دریافتی ۲۰ مجموعه را برای شرکت در دوره برمی‌گزیند.

حضور شاعران جوان در این دورۀ تخصصی مزایایی هم دارد که به این شرح است: بهره‌‎مندی شاعران برگزیده از فرآیند چند ماهه و مراحل چندگانه مشاوره ادبی در زمینۀ نهایی‎‏سازی مجموعه شعر، بهره‌مندی از کارگاه‎‌ها و کلاس‎های تخصصی پیرامون موضوعات مهم تألیف و نشر در زمینه شعر، انتشار مجموعه شعرهای نهایی در انتشارات سوره مهر و شهرستان ادب و دریافت حق تألیف، برگزاری جلسات رونمایی و نقد ادبی آثار پس از انتشار و معرفی و ترویج آثار منتخب پس از انتشار.

شاعران بوشهری تا ۲۰ مهرماه 1402 فرصت دارند تا با مراجعه به سایت WWW.ARTFEST.IR با ارسال آثار خود در دوره تخصصی آفرینش ادبی «مطلع» ثبت نام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها