شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۲
ضرورت نشر تخصصي در انجمن علمي تربيت‌بدني

همايش ساليانه «انجمن علمي تربيت‌بدني و علوم ورزشي» صبح ديروز(23 اسفند‌ماه) با رويكرد تبيين ضرورت وجود نشر تخصصي در زمينه علوم ورزشي برگزار شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، همايش انجمن «علمي تربيت‌بدني و علوم ورزشي» كه در زمينه انتشار كتاب نيز فعاليت مي‌كند، با حضور دكتر هنري، بازرس هيات‌مديره، دكتر سيد اميراحمد مظفري، رئيس هيات مديره انجمن، دكتر خبيري و دكتر صادقي از اعضاي هيات‌مديره انجمن و برخي از اعضا، در سالن همايش‌هاي آكادمي ملي المپيك برپا شد.

در ابتداي اين همايش، دكتر سيد اميراحمد مظفري، رئيس هيات مديره انجمن، وظايف و كاركردهاي اين انجمن را در سال 87 تشريح كرد. اين شرح وظايف در خبرنامه انجمن نيز آمده و براي انجام وظايف اين مركز مجوز تأسيس دريافت شده است.

وي همچنين اعلام كرد: در سال 1388 انتشارات تخصصي انجمن با توجه‌ به گرايش‌هاي تربيت بدني و علوم ورزشي در زمينه‌هاي، بيومكانيك ورزشي، فيزيولوژي ورزشي، مديريت ورزشي، آسيب‌شناسي ورزشي، حركات اصلاحي و درماني، فناوري ورزشي، يادگيري حركتي، رشد حركتي، كنترل حركتي و روان‌شناسي ورزشي، فعاليت خود را آغاز خواهد كرد.

دكتر مظفري «انتشار كتاب و نشريات علمي»، «همكاري با نهادهاي اجرايي، علمي، پژوهشي ملي و بين‌المللي در زمينه ارزشيابي و بازنگري طرح‌ها و برنامه‌هاي مربوط به امور آموزشي و پژوهشي»، «ترغيب و تشويق پژوهشگران و تجليل از محققان و استادان ممتاز»، «ارايه خدمات آموزشي و پژوهشي»، «انجام تحقيقات علمي و فرهنگي درسطح ملي و بين‌المللي»، «تشكيل گردهمايي‌هاي علمي درسطح ملي، منطقه‌اي و بين‌المللي» را از ديگر وظايف اين انجمن برشمرد.

وي با اشاره به اين كه فعاليت‌هاي سال جاري اين انجمن در راستاي اهداف اين مجموعه انجام شد، اظهار داشت: هدف اصلي «انجمن علمي تربيت بدني و علوم ورزشي» توسعه و بهبود اوضاع کمي و کيفي فعاليت‌هاي آموزشـي و پژوهشـي مشترک در تمام زمينه‌هاي تربيت بدنـي و ورزش، گسترش، پيشبرد و ارتقاي علم تربيت بدنـي و ورزش، توسعه کمي و کيفي نيروهاي متخصص ورزشي و بهبود‌بخشيدن به امور آموزشـي و پژوهشـي است. 

مظفري يادآور شد: اين انجمن در سال جاري از ميان 200 انجمن علمي ثبت شده و فعال در وزارت علوم، تحقيقات، فناوري موفق به اخذ رتبه ممتاز شد.

وي تصريح كرد: اين انجمن در هشت سال نخست فعاليت خود، علاوه بر حفظ ساختار انجمن به فعاليت‌هاي كمي در زمينه افزايش تعداد اعضا پرداخت و با ايجاد سايت و گسترش همكاري‌ با مراكز علمي گوناگون نظير دانشگاه‌ها، نشريات و برپايي همايش‌ در زمينه تربيت بدني و علوم ورزشي به فعاليت‌هاي خود ادامه داد. 

وي با توجه به پتانسيل بالاي تربيت بدني و علوم ورزشي كشور، اظهار داشت: از نظر اعضاي هيات مديره انجمن، اين مركز با عمر كوتاه هشت ساله خود، فعاليت‌هاي خوب و مناسبي داشته، اما هنوز سطح فعاليت‌هاي اين مركز از نظر كيفي و برگزاري همايش‌هاي بين‌المللي، عالي نيست.

مظفري خاطر نشان كرد: «انجمن علمي تربيت‌بدني و علوم ورزشي» تاكنون در زمينه همكاري در نشر كتاب، نشريه‌هاي علمي، تك آموزهاي گوناگون و انتشار پژوهش‌نامه در حوزه علوم ورزشي فعاليت‌ داشت و درصدد است در سال آتي به صورت مستقل به انتشار كتاب و نشريه‌هاي تخصصي بپردازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط