سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۸
«اسلام و محیط زیست» با 3 زبان در نمايشگاه تهران

کتاب «اسلام و محیط زیست» نوشته آیت‌الله جوادی‌آملی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، سید محسن موسوی، مدیر روابط عمومی موسسه اسراء ضمن بيان اين خبر اظهار داشت: همزمان با چاپ پنجم کتاب اسلام و محیط زیست، ترجمه عربی و انگلیسی آن نیز برای نخستین بار در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به علاقه‌مندان ارايه مي‌شود. 

موسوی افزود: ترجمه انگلیسی این کتاب با عنوان «Islam and Environment» از سوي محمد سوداگر و ترجمه عربی آن توسط سیدمقداد حیدری با عنوان «الاسلام والبیئه» انجام شده است.

وي درباره اين اثر اظهار داشت: کتاب«اسلام و محیط زیست» مجموعه‌ای از نوشته‌ها، سخنرانی‌ها و پیام‌های آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی است که در زمینه محیط زیست عنوان شده است. این اثر با نگرش الهی به محیط زیست، افزون بر بیان وظیفه انسان براي حفظ محیط زیست راه زندگی سالم را تبیین و سّر حوادث ناگوار طبیعت را بیان می‌کند. 

مدیر روابط عمومی موسسه اسراء تصريح كرد: این کتاب از زوایای مختلف انسانی و دینی به موضوع مهم و ارزشمند محیط زیست مي‌پردازد و تحلیل هستی‌شناسانه آن از یک سو و تعامل بشر با آن را از سوی دیگر بررسی مي‌كند. 

وي با بيان اين كه اين كتاب از پنج بخش تشكيل شده است، يادآور شد: «آبادانی زمین و تاسیس مدینه فاضله توسط خلیفه الهی»، «صبغه علوم انسانی و دینی محیط زیست»، «رابطه اعمال نیک و بد با حوادث طبیعی»، «تلاش در طبیعت و تاثیر آن در سلامت محیط زیست» و «تاثیر حسن معاشرت در سلامت محیط زیست» از عنوان‌هاي اين نوشتارند و در انتهای کتاب نيز فهرست آیات، روایات، اشعار و کتاب‌ها و منابع آورده شده است.

بيست ‌و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از شانزدهم تا بيست ‌و ششم ارديبهشت ماه با حضور ناشران داخلي و خارجي در مصلاي امام خميني(ره) تهران برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط