سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۳
«شعرهای مصری» به نمايشگاه می‌رسند

مجموعه «شعرهاي مصري»، شامل ۱۲۰ غزل‌ عاشقانه سروده شده در طول ۴۰ سال شاعری منصور اوجی، توسط انتشارات نويد شيراز چاپ شده و نخستین بار در نمايشگاه كتاب ارائه می‌شود. اوجی دو عنوان کتاب دیگر نیز در دست چاپ دارد که به نمایشگاه نمی‌رسند.\

منصور اوجي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) با بیان اين مطلب افزود: دليل انتخاب اين عنوان براي اين كتاب سروده شدن بخشي از اشعار مندرج در كتاب در کشور مصر است. 

به گفته وی، برخي از اين اشعار برگرفته از كتاب‌هاي سابق اوجي هستند.

وي در ادامه به توضيح درباره آثاری كه در دست چاپ دارد پرداخت و گفت: «در وقت حضور مرگ» كه در بر‌گيرنده بيش از ۱۰۰ قطعه شعر پيرامون موضوع مرگ است؛ و «از وطن» شامل بيش از ۱۰۰ قطعه شعر سروده شده طي سال‌های گذشته درباره شيراز، از جمله آثاري هستند كه در دست چاپ دارم؛ اما به نمايشگاه كتاب امسال نمی‌رسند.

اين شاعر در بخش ديگری از سخنانش به آثاري به قلم «خسرو قمر» و «محمدرضا ‌خالقي» كه درباره زندگی و شعر وی تاليف شده، اشاره كرد و گفت: خسرو قمر در كتابي با عنوان «مانا و ماندگار» به خوانش و جمع آوري قطعات شعري كه بزرگان شعر امروز ايران در طول ۵۰ سال شاعري‌ام برگزيده‌اند، پرداخته و ۱۵ خوانش شعري را در اين كتاب آورده است.

وي ادامه داد: «راز و روايت» عنوان كتاب ديگري است كه محمدرضا خالقي با مقايسه تطبيقي بين شعر من و شعر جبران خليل جبران تاليف كرده و همچنين باز‌خواني چند شعر مرا در اين كتاب آورده است.

اوجي يادآور شد: مراحل تاليف اين دو كتاب به پايان رسيده و آماده تحويل به ناشر هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها