پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۴
مربيان فوتبال تمايلي به مطالعه ندارند

نويسنده و كارشناس فوتبال عنوان كرد: متاسفانه اغلب مربيان فوتبال در كشور تمايلي به مطالعه ندارند و اين امر نيز مشكلات زيادي را در زمينه آموزش مسايل علمي ورزشي به ورزشكاران ايجاد كرده است./

 فرهاد غروي در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،‌ اظهار داشت: اغلب منابع مربيگري در كشور، ترجمه‌اند و كتاب‌هاي تاليفي در اين زمينه بسيار كم شمارند.
وي با اشاره به اين كه منابع تمريني مربيگري نيز در كشور بسيار اندكند، تصريح كرد: تعداد معدودي نيز كه وجود دارند، از لحاظ صفحه‌بندي و مفهومي داراي مشكلات زيادي‌اند و براي اكثر خوانندگان قابل فهم نيستند.

دارنده مدرك كارشناسي درجه «A» مربيگري فوتبال، از فقر تحصيلاتي پنجاه درصد از مربيان فوتبال خبر داد و افزود: با اين كه مدرك تحصيلي، ضرورتا فهم و كمالات براي افراد به دنبال ندارد، با اين حال پرورش روح و فكر انسان نياز به مطالعه دارد و متاسفانه اين امر از سوي فدراسيون فوتبال نيز مورد توجه جدي قرار نگرفته است. 

وي درباره كتاب «فوتبال مدرن،‌ تمرينات مدرن»‌ توضيح داد: اين كتاب بيشتر به مباحث تمريني مي‌پردازد و با وجود مشكلات زياد بر سر راه انتشار آن و با وجود عدم حمايت فدراسيون فوتبال، منتشر شده است. در اين كتاب سعي شده با كمك طراحي دقيق و درست، الگويي از تمرينات صحيح ورزشي به مربيان ارايه داده شود.

مترجم كتاب «120 تمرین فوتبال» با اشاره به اين كه در كشورهاي اروپايي در كنار آموزش و تمرين عملي، سطح هوشي و فكري ورزشكاران نيز بالا برده مي‌شود، يادآور شد:‌ متاسفانه حتي در تيم ملي ايران نيز مشكلات تاكتيكي ديده مي‌شود كه اين خود نشانه‌اي بر عدم توجه به بخش فكري ورزشي است.

سرمربي سابق تيم فوتبال دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان كرد: قدم اول در انتخاب كادر مناسب ورزشي را بايد مربيان بردارند و راهكارهايي را براي مطالعه هر چه بيشتر ورزشكاران عرضه كنند. همچنين برگزاري جلسات مختلف در روزهاي آزاد ورزشكاران، مي‌تواند در اين زمينه موثر باشد.

آناليزور سابق تيم فوتبال عقاب در پايان با اشاره به اين كه مربيان بايد به زبان خارجي مسلط باشند، يادآور شد: ارايه مدرك مربيگري بايد منوط به تسلط مربيان به زبان خارجي باشد، در حالي كه اين امر در ايران رعايت نمي‌شود و گاه حتي مربيان قادر به انجام فعاليت‌هاي گفتاري ساده به زبان انگليسي نيز نيستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط