شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۲
آسيب‌ها و درمان‌هاي ورزشي با كتاب

کتاب « راهنماي کامل آسيب‌شناسي ورزشي» اثري است از دکتر «وينتر گريفيث» که دکتر مهرداد فتحي آن را پس از ترجمه، با مطالبي مكمل همراه کرده است.\

به گزارش خبرگزاري کتاب ايران(ايبنا)، اين اثر با بيان علت‌ها، علايم و شيوه‌هاي درماني آسيب‌هاي ورزشي و ارايه روش‌هاي کمک‌هاي اوليه در زمان آسيب‌هاي ورزشي و  مصدوميت‌ها، معلوليت‌ها، قطع عضو افراد ورزشکار و غير ورزشکار، مي‌تواند براي عموم مردم، مربيان و وزرشکاران موثر واقع شود.

اثر حاضر در 15 فصل طراحي شده است که از جمله آن مي‌توان به کوفتگي، کشيدگي، رشد غير طبيعي استخوان‌ها، التهاب غلاف تاندون، خونمردگي(هماتوم)، تشخيص فيزيکي آسيب‌هاي ورزشي و توانبخشي و آمادگي ورزشکاران اشاره کرد.

در قسمتي از مقدمه مولف آمده است: «ارايه کتاب حاضر به منظور همراهي با افرادي است که براي شکوفايي تربيت‌ بدني و علوم ورزشي و حاکميت روح علمي بر ابعاد مختلف آن تلاش مي‌کنند. در عصر حاضر به‌طور چشمگيري شاهد شکوفايي جنبه‌هاي علمي و پژوهشي تربيت بدني و ورزش هستيم، به‌طوري که اعتبار و ارزش اين پديده جهاني بيش از پيش در حال افزايش است. ما بايد براي تحقق هدف اصلي ورزش که تامين سلامت آحاد جامعه است، تلاش کنيم و اين توسعه را مي‌توان با دادن آگاهي به مربيان، معلمان ورزش، ورزشکاران، والدين و خانواده‌هاي محترم آغاز نماييم.»

کتاب «راهنماي کامل آسيب شناسي ورزشي» از سوي انتشارات به‌نشر در شمارگان 3300 نسخه، 270 صفحه و بهاي 19500 ريال منتشر و در دسترس عموم مردم قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط