شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
لالایی مادران ایلامی گردآوری می‌شود

ایلام - رئیس حوزه هنری استان ایلام گفت: لالایی‌های مادران ایلامی با محوریت لالایی‌های اقلیمی، شخصی و لالایی مادران شهدا گردآوری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، سعید خیراللهی گفت: لالایی‌های مادران با محوریت لالایی‌های اقلیمی، شخصی و لالایی مادران شهدا و برای گردآوری آرشیوی از فرهنگ بومی استان و ارائه به نسل جوان، گردآوری می‌شود.

وی با اشاره به اولین فراخوان ملی «لالایی گهواره» گفت: این رویداد با دبیری و مدیریت سیدحسین موسوی‌نیا، مدیر دفتر قصه و روایت حوزه هنری کودک و نوجوان، برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان ایلام گفت: با توجه به فرهنگ غنی مردم استان ایلام و رواج زبان‌ها و گویش‌های مختلف در تمام شهرستان‌ها قطعاً مردم استان می‌توانند آثار خوبی در این جشنواره شرکت دهند که علاوه بر معرفی بخش هایی از فرهنگ و سنت‌ها، از جوایز ارزشمند این رویداد بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: بخش ویژه جشنواره لالایی گهواره، به لالایی‌های مادران شهدا اختصاص دارد مخاطبان و مادران و پژوهشگران می‌توانند نسبت به ثبت و ضبط این نغمات و شرکت در جشنواره اقدام کنند.

خیراللهی گفت: گردآوری این لالایی‌ها جدا از وجه ثبت و ضبط آواها و نواهای بومی محلی استان، اقدامی هنری و ترغیب کننده درخصوص عمل به شعار مقام معظم رهبری در مورد فرزندآوری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها