سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
کتاب «ناجیان 125» در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت

کردستان - کتاب «ناجیان 125» با موضوع سازمان آتش‌نشانی و در حوزه آموزش نکات امینی به کودکان و نوجوانان به قلم سامان محمدی، نویسنده توانمند کردستانی چاپ و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در سنندج، کتاب «ناجیان ۱۲۵» به مناسبت روز آتش نشان و مهر ماه سال جاری توسط انتشارات طلوع مجد در ۱۱۲ صفحه با سرفصل‌های آتش‌نشان کیست، وظایف آتش‌نشانی، روایتی از آتش‌سوزی یک ساختمان، آموزش شماره آتش‌نشانی به کودکان و نوجوانان، روایتی از نجات به موقع یک کودک توسط آتش‌نشانان، آموزش نکات ایمنی به کودک در قبال آتش‌سوزی، اهمیت داشتن کپسول آتش‌نشانی، قدم‌های آموزش کودکان در برابر آتش‌سوزی و روایتی از آتش نشانان فداکار چاپ و منتشر شده است.

سامان محمدی، نویسنده توانمند کردستانی به خبرنگار ایبنا گفت: در مقدمه کتاب در سخنانی به این موضوع اشاره کرده‌ام که تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که اگر در خانه‌ی شما آتش‌سوزی اتفاق بیفتد، آیا کودک یا نوجوان شما می‌داند چه کاری باید انجام دهد؟ در واقع اینجاست که اهمیت آموزش اصول ایمنی و آتش‌نشانی به کودکان و نوجوانان پررنگ‌تر می‌شود. مهم است که والدین ایمنی در برابر آتش‌سوزی را به طور منظم بررسی و تمرین کنند تا در مواقع اضطراری همگی آماده باشند.

وی ادامه داد: به همین خاطر تصمیم گرفتم این کتاب را به رشته‌ی تألیف در بیاورم و نامش را «ناجیان ۱۲۵» بگذارم. در این کتاب سعی کردم در خصوص آموزش نکات آتش‌نشانی به کودکان و نوجوانان در پیشگیری از حریق، آموزش شماره‌ی آتش‌نشانی به آن‌ها و در نهایت کودکان، نوجوانان و والدین گرامی را به شغل حساس و پرخطر آتش‌نشانان فداکار آشنا کنم.

کتاب «ناجیان 125» در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت

وی از خدمات و تلاش‌های شبانه‌روزی آتش‌نشانان خدوم و زحمتکش در شهرها و روستاهای استان کردستان که با از خود گذشتگی و ایثار جان خود همواره در مواجهه با خطر، با جسارت و شجاعت، برای نجات آسیب دیدگان تلاش کرده‌اند و با اثبات عملکرد خود به عنوان ناجیان مردم عزیزمان همواره و در همه حال آماده خدمت و جان فشانی هستند، تقدیر کرد.

محمدی با بیان اینکه هفتم مهرماه به نام روز آتش‌نشان این قهرمانان شجاع و بی‌ادعا نامگذاری شده است، افزود: به همین مناسبت بنده‌ی حقیر تصمیم گرفتم این کتاب را به ناجیان «۱۲۵»؛ آتش‌نشانان فداکار شهرستان سروآباد و مریوان تقدیم کنم و امیدوارم توانسته باشم به این صورت ذره‌ای از زحمات این قهرمان‌های آتش‌نشانی را قدردانی کنم.

سامان محمدی، نویسنده و پژوهشگر کردستانی متولد سال ۱۳۷۰ و ساکن شهرستان مریوان است که تا به الان موفق شده است ۳۲ کتاب تألیف و به چاپ برساند.

«خودت را بیاب» «انتخاب برتر» «دختری به نام لاوین» «تکیه به خدا» «موفقیت در مدرسه» «چگونه فرزندی خوشبخت تربیت کنیم؟» «چگونه با دختر نوجوانم رفتار کنم؟» «روان‌شناسی و تربیت فرزندان به زبان ساده» «انتخاب رشته‌ی نهم و عبور از سردرگمی‌ها» «نوجوان را درک کنید نه طرد!» «پسری به نام سام» «دختری به نام هلن» از جمله کتاب‌های چاپ شده این نویسنده جوان است.
 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • باران کریمی US ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    این کتاب فوق‌العاده‌ است و استاد سامان محمدی یکی از بهترین نویسندگان کردستان است و ما دانش‌آموزان به بودن همچین استادی افتخار می‌کنیم، چرا که تا الان زحمات فراوانی را برای ما کشیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها