دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
خانه شیخ‌فضل‌الله نوری از اتحادیه کفاشان خریداری شد/ رونمایی از سردیس شفیعی‌کدکنی

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران از رونمایی سردیس محمدرضا شفیعی کدکنی در آینده نزدیک خبر داد و درباره خانه شیخ‌فضل‌الله نوری گفت: خانه شیخ فضل‌الله نوری از اتحادیه کفاشان خریداری شده، فرآیند اداری آن در حال تکمیل است.

رضا صیادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اقدامات سازمان زیباسازی شهرداری، گفت: خانه شیخ فضل‌الله نوری در خیابان بهشت از اتحادیه کفاشان خریداری شده، فرآیند اداری آن در حال تکمیل و پیش‌پرداخت نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: این خانه که قدمتی کهن و دیرینه دارد اکنون در مرحله طراحی مرمت قرار دارد و قرار است طی برآوردهای اولیه طی شش ماه آینده طراحی آن به پایان برسد.

صیادی با اشاره به زمان آماده‌سازی و افتتاح خانه شیخ فضل‌الله نوری، توضیح داد: بعد از مرحله طراحی، کار به فاز اجرای مرمت وارد خواهد شد و فکر می‌کنم که پروسه آن بیش از یک‌سال طول بکشد.

وی همچنین از آماده‌سازی محمدرضا استاد شفیعی کدکنی، نویسنده و شاعر خبر داد و گفت: این سردیس به شکل کامل ساخته شده، البته یکسری جزئیات دارد که در حال انجام است و به زودی از آن رونمایی خواهد شد.

صیادی درباره محل نصب این سردیس نیز توضیح داد: درباره محل نصب این سردیس قرار است با استاد و خانواده‌شان مشورت شود تا در مکانی که مورد نظر و توافق آن‌ها است قرار داده شود.

به گزارش ایبنا؛ پیش‌تر علی‌رضا زاکانی، شهردار تهران درباره خانه شیخ‌فضل‌الله نوری به ایبنا گفته بود؛ درباره وضعیت خانه شیخ فضل‌الله نوری بیان کرد: درباره خانه شیخ فضل‌الله نوری تصمیم‌گیری و مقدمات انتقال اجرای طرح احیا این خانه تاریخی پایتخت، فراهم شده است.

وی به مجری طرح احیای خانه تاریخی شیخ فضل‌الله نوری اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود، سازمان زیباسازی یا شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، متولی اجرای این طرح خواهند شد.

شهردار تهران درباره دلیل اصلی تأخیر مرمت و بازسازی خانه شیخ فضل‌الله نوری بعد از وعده سال گذشته شهریور ۱۴۰۱ مدیرعامل وقت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، گفت: مسئله اساسی نوع تملک این بنا بود؛ به‌عبارت دیگر طرف شهرداری تهران، فرد حقیقی نبود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها