دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
چاپ بیست و پنجم خاطرات «احمد احمد» به کوشش محسن کاظمی

انتشارات سوره مهر چاپ بیست و پنجم کتاب خاطرات «احمد احمد» به قلم محسن کاظمی راروانه بازار نشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ انتشارات سوره مهر چاپ بیست و پنجم کتاب خاطرات «احمد احمد» به قلم محسن کاظمی راروانه بازار نشر کرد.

محسن کاظمی، پژوهشگر حوزه تاریخ معاصر در کتاب خاطرات «احمد احمد»، وقایع زندگی یکی از مبارزان و انقلابیون دوران پهلوی دوم را روایت کرده و خاطرات تلخ و شیرین و روزهای پرفراز و نشیب او را شرح داده است.

احمد احمد، سال ۱۳۴۴ به دلیل فعالیت در حزب مخفی ملل اسلامی (به رهبری سید محمد کاظمی بجنوردی) دستگیر شد. خاطرات «احمد احمد» زندگی کسی را در بر می گیرد که در جایگاه معلمی و در خانواده‌ای آشنا با مسائل سیاسی زندگی می‌کرد. احمد احمد از مبارزان در دوره پهلوی دوم است. به دلیل نوع مبارزاتش با گروه های مبارز بسیاری همکاری و فعالیت داشته و به سبب آن چندین بار دستگیر، شکنجه و زندانی شده است. او در آخرین برخورد با مأموران ساواک از ناحیه پا تیر خورد و مصدوم و معلول شد. روایت حاضر، خاطرات تلخ و شیرینی است از کسانی که برای رسیدن به فجر، بهایی سنگین پرداخته و البته از مدعیانی که در نیمه راه تغییر جهت دادند. کار نگارش این کتاب که ۴ سال به طول انجامید، با مصاحبه‌های طولانی مدت احمد احمد، در تابستان ۷۶ آغاز شد.

کتاب در نه فصل سامان گرفته است که سرفصل‌های آن عبارتند از: «دوران کودکی و اوضاع خانوادگی»، «تحصیلات ابتدایی و متوسطه»، «آشنایی با اندیشه حضرت امام خمینی (ره)»، «عضویت در انجمن ضدبهائیت»، «فعالیت در حزب ملل اسلامی»، «دوران دستگیری و زندان قزل قلعه و شکنجه‌های مرگبار»، «ازدواج و دستگیری مجدد»، «ارتباط با شهید اندرزگو و درگیری با ساواک»، «دوران انقلاب و تظاهرات مردمی و آزادی» و «جنگ تحمیلی و حضور در جبهه».

انتشارات سوره مهر چاپ بیست و پنجم کتاب خاطرات «احمد احمد» به قلم محسن کاظمی در ۴۰۸ صفحه را روانه بازار نشر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها