دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷
دومین جشنواره شعر طنز اردبیل فراخوان داد

اردبیل- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان «نیر» از برگزاری دومین جشنواره شعر طنز استان اردبیل با همکاری موسسه فرهنگی هنری بامداد شرق خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در نیر، رحمان زمانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیر اول آبان ماه در جلسه هماهنگی امور فرهنگی این شهرستان عنوان کرد: شاعران و طنزپردازان استان اردبیل می توانند آثار خود را تا ۱۵ آذر ماه سال جاری با شماره تلفن ۰۹۳۹۶۷۹۵۹۱۸ از طریق پیام‌رسان‌ها ارسال یا به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیر یا واحد شعر و ادب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ارائه کنند.

وی با بیان اینکه موضوع و قالب شعر در این جشنواره آزاد است و هر شاعر می‌تواند حداکثر سه اثر در دو زبان فارسی و ترکی ارسال کند و در آئین اختتامیه از برگزیدگان تجلیل می‌شود.

زمانی شعر طنز را از گونه‌های ادبی پر طرفدار عنوان و بیان کرد: شعر طنز درون‌مایه‌ای بسیار جدی و تاثیرگذار دارد و محتوای گزنده و بیدارکننده آن به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم به آسیب‌ها و مسائل اجتماعی می‌پردازد و در همه لایه‌ها و طبقات اجتماعی مخاطبان خود را دارد.

به گفته رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیر شعر طنز در اردبیل از دیرباز به شکل جریان ادبی پویا و فراگیر با حضور شاعران صاحب اثر به حیات خود ادامه می‌دهد و نیز شعر طنز ترکی استان اردبیل حرفی برای گفتن دارد و با پرهیز از هجویات دارای پیام و عفت کلام است.

زمانی از وجود ۴۰ شاعر طنزپرداز در این استان خبر داد و عنوان کرد: برخی از آنان به صورت حرفه‌ای شعر طنز می‌سرایند و صاحب اثر هستند.

وی افزود: نخستین جشنواره شعر طنز سال گذشته نیز در شهرستان نیر برگزار شد و آثار برجسته ای جمع آوری شد. و دبیرخانه این رویداد ادبی و فرهنگی از امروز برای دریافت آثار فعال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها