چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
خوانش و نقد ۳۳ کتاب طی ۶۳ روز در همدان

همدان - مدیر روابط عمومی حوزه هنری استان همدان گفت: گروه کتابخوانی ۳۳، طی ۶۳ روز ۳۳ کتاب را خوانده و نقد خواهند کرد.

هاتف زرین‌کمر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، با اشاره به اجرای طرح گروه کتابخوانی ۳۳ اظهار کرد: جیمز کلیر در کتاب معروف و پرفروش عادت‌های اتمی یا همان خرده عادت‌ها، برای ایجاد یک عادت خوب در زندگی رزومره می‌گوید: یکی از مؤثرترین راه‌ها برای ایجاد عادت‌های بهتر این است که به گروهی بپیوندید که در آن، رفتار دلخواه و مطلوب شما رفتار عادی محسوب شود.

وی ادامه داد: برای ایجاد عادت مطالعه طبق همین گفته آقای کلیر بهترین کار، عضویت در یک گروه کتابخوانی است. چه بهتر که این گروه از اول با هدف ایجاد عادت مطالعه باشد نه فقط یک دورهمی که برای گذران اوقات فراغت است.

مدیر روابط عمومی حوزه هنری استان همدان گفت: گروه کتابخوانی سی و سه، تشکیل شد تا جمعی از علاقه‌مندان به مطالعه، چه آنهایی که خودشان برنامه مطالعاتی دارند و چه آنهایی که نمی‌دانند چه بخوانند را دور هم جمع کند و در یک فضای صمیمی اما کمی رقابتی، با ترکیب جلسات مجازی و حضوری گرد هم جمع کند.

وی در خصوص چرایی عنوان گروه ۳۳ بیان کرد: در بین دنیای مکتوب بسیار گشتیم و ۳۳ کتاب را انتخاب کردیم تا برای شروع مطالعه و اعتیاد به آن مواد مناسبی باشند، آثاری که مزه قلم‌های مختلفی را از ایران جهان به ما می‌چشانند.

زرین‌کمر تصریح کرد: این آثار انتخابی خوش خوانند، کم حجم‌اند، پرمغزند، فرم‌های متفاوتی دارند و برای سلایق مختلف مناسبند و اگر قصد دورخیز برای نویسندگی دارید هم باید حتماً نگاهی به این کتاب‌ها بیاندازید.

وی با بیان اینکه از تعداد سی‌وسه عنوان کتاب، ۲۰ کتاب بر اساس موضوعات در برنامه هفتگی مطالعه و ۱۰ مورد آن‌ها، در فهرست «نوشابه‌ی اضافی» گنجانده شده‌اند افزود: این فهرست جایگزین کتاب‌های اصلی دوره و پیشنهادی برای وقت‌های اضافه‌ی مخاطبان است.

مدیر روابط عمومی حوزه هنری همدان با اشاره به اینکه این طرح در یک دوره سه ماهه به صورت فصلی انجام خواهد شد تصریح کرد: جلسات حضوری پیش‌بینی شده پنج جلسه است که در هر جلسه تعدادی از تسهیل‌گران (نویسندگان و کتابخوانان) حضور خواهند داشت.

وی در پایان تاکید کرد: در آخر فراموش نکنید، هدف این نیست که کتابی بخوانید، بلکه هدف این است که به آدمی کتاب‌خوان «تبدیل» شوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها