شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
صدور حکم فرهنگی جایگزین حبس/ خرید کتب فرهنگی کتابخانه عمومی بخش ایواوغلی به ارزش ۳۰۰میلیون ریال

آذربایجان‌غربی _ رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: خرید کتب فرهنگی کتابخانه عمومی بخش ایواوغلی شهرستان خوی به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال جایگزین حکم حبس دادگاه این بخش از شهرستان خوی شد.

ناصر عتباتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، گفت: تهیه یک دستگاه یخچال و تجهیزات آموزشی و الکترونیکی مدارس بخش ایواوغلی به ارزش ۷۵۰ میلیون ریال، تهیه یک دستگاه کامپیوتر و کتب فرهنگی کتابخانه عمومی بخش ایواوغلی به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال حکم حایگزین مجرم خویی شد.

وی افزود: در ادامه روند صدور مجازات‌های جایگزین حبس در استان، میثم ملکی، رئیس دادگاه بخش ایواوغلی، با احراز شرایط قانونی متهمین پرونده را به تهیه یک دستگاه یخچال برای مدرسه رحیم زهدی روستای سیه باز به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال جایگزین از ۴ماه حبس تعزیری و در حکمی دیگر متهم پرونده را به تهیه تجهیزات آموزشی و الکترونیکی دو دو دستگاه ویدیو پروژکتور به همراه پرده نمایش برای مدارس بخش ایواوغلی به ارزش ۵۵۰ میلیون ریال جایگزین از ۱سال حبس تعزیری محکوم کرد.

عتباتی گفت: در کنار برخوردهای قاطع قضایی، رویکرد کاهش جمعیت کیفری با استفاده از مجازات جایگزین حبس در جرائم سبک و کم اهمیت با هدف ارائه خدمات عام المنفعه مورد تاکید است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: همچنین این قضات فرهیخته به جای صدور مجازات حبس که دارای آثار بسیار مخربی است، رای به خرید کتاب و تجهیز کتابخانه‌ها صادر کرده‌اند.

وی افزود: رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌غربی در صدور رای‌های فرهنگی بیشترین سهم را در کشور دارد و اعمال مجازات‌های جایگزین حبس، قضات در اعمال مجازات جایگزین به خرید کتاب برای کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، جزو جایگزین‌ها است‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها