یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲
«ده غلط مشهور درباره اسرائیل» به چاپ چهارم رسید

کتاب «ده غلط مشهور درباره اسرائیل» اثر ایلان پاپه با ترجمه وحید کاظمی به چاپ چهارم رسید. این کتاب به نکاتی می‌پردازد که خیلی‌ها فکر می‌کنند درست است ولی نیست. این کتاب یک راهنما برای شناخت اسرائیل است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انتشارات کتابستان معرفت کتاب «ده غلط مشهور درباره اسرائیل» اثر ایلان پاپه با ترجمه وحید کاظمی به چاپ چهارم رسید. این کتاب به نکاتی می‌پردازد که خیلی‌ها فکر می‌کنند درست است ولی نیست. این کتاب یک راهنما برای شناخت اسرائیل است.

درباره کتاب ده غلط مشهور درباره اسرائیل تاریخ، در مرکز و هسته هر درگیری‌ای قرار دارد. فهم صحیح و بی‌طرفانه از گذشته، امکان رسیدن به صلح را فراهم می‌آورد. در مقابل، تحریف یا دستکاری تاریخ، بذر فاجعه می‌پاشد. پاپه را در سطح جهانی به‌عنوان تاریخ‌نگاری مشهور می‌شناسند. او که خود یهودی و دارای تابعیت اسرائیل است، از مولفان و محققان پرکار در خصوص تاریخ قضیه فلسطین به شمار می‌رود و در بخش عمده آثار خود، وقایع را با دیدی منصفانه و محققانه نگاه می‌کند. به این ترتیب، حتی فارغ از مذهب و تابعیت او، می‌توان آثارش را جزو بهترین آثار تاریخ‌پژوهانه در این عرصه به شمار آورد.

ایلان پاپه، تاریخ‌نگار و فعال اجتماعی اهل اسرائیل است. او استاد دانشکده علوم اجتماعی و مطالعات بین‌الملل در دانشگاه اگزتر بریتانیاست و رئیس مرکز اروپایی مطالعات فلسطین همان دانشگاه و نیز رئیس سابق مرکز مطالعات قومی-سیاسی اگزتر است. پاپه در حیفای اسرائیل متولد شد. او پیش از رفتن به بریتانیا از سال ۱۹۸۴ تا ۲۰۰۷ استاد ارشد علوم سیاسی در دانشگاه حیفا و از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ رئیس موسسهٔ مطالعات فلسطینی و اسرائیلی امیل توما در حیفا بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها