دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
«کی کا هپروتی در مدرسه» وارد بازار کتاب شد

کتاب «کی کا هپروتی در مدرسه» جلد اول از مجموعه «روزهای پفیلایی کی کا» نوشته حمید عبدالهیان با تصویرگری سام سلماسی در مجموعه کتاب‌های قورباغه (بخش کودک و نوجوان انتشارات خیال‌انگیز) منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کیارش کاووسی که در مدرسه به «کی کا هپروتی» معروف شده، دنیا را جور دیگری می‌بیند. کی کا علاقه زیادی به اخبار علمی ساعت ۹ و جک دارد. او نگران است که بیگانگان به او و خانواده و مدرسه‌اش آسیب بزنند. خیال‌پردازی سرکش کی کا به او اجازه نمی‌دهد که مثل بقیه باشد. ذهنش پر از موجودات خیالی و اتفاقات عجیب است. او بدون آنکه بخواهد مشکلاتی برای اطرافیانش ایجاد می‌کند. خانواده‌ها و مدیران مدرسه نگران می‌شوند و از مشاوران کمک می‌گیرند.


کودکان با خواندن این کتاب، ضمن تجربه حادثه‌هایی بامزه و جذاب، یاد می‌گیرند که چطور خیال‌پردازی‌های خود را مدیریت کنند، چطور مرزهای خیال و واقعیت را از یکدیگر مشخص کنند و چطور با بزرگ‌ترها ارتباط برقرار و دنیای جدی آن‌ها را درک کنند، چطور تفاوت‌های بزرگ‌ترها را تشخیص دهند و دغدغه‌های آن‌ها را بفهمند. کتاب به طور ضمنی و هوشمندانه نظام آموزشی فعلی کشورمان را نقد می‌کند؛ نظامی که تلاش می‌کند تخیل را سرکوب و همه بچه‌ها را شبیه یکدیگر کند و با قراردادن چارچوب‌های ذهنی مانع رشد ویژگی‌های فردی افراد شود.


در پشت جلد کتاب آمده است:
«جناب مدرسه عزیز! اصلاً دیگر دلم نمی‌خواهد شما را ببینم. به مامان و بابا می‌گویم اجازه بدهند توی خانه درس‌هایم را بخوانم. اگر مجبور شدم فقط برای امتحان به مدرسه خواهم رفت. چرا؟ چون که خیلی عصبانی هستم. به من توهین شده است. گفته‌اند مدرسه را بهم ریخته‌ام. گفته‌اند باعث افت تحصیلی بچه‌ها شده‌ام. گفته‌اند با خیال‌پردازی‌هایم مدرسه را داغان کرده‌ام. گفته‌اند من برای مدرسه خطرناک هستم. اصلاً کارنامه‌ام را بدهید به خودم بروم دنبال کارم. راستش خودم هم دوست ندارم خطرناک باشم. اگر بلاهایی که سر آقای سپهری و آقای نظمی و خانم ظهوریان و خانم نجفی و امیرعلی و میکائیل و بقیه آمد، خدای نکرده باعث می‌شد که خدابیامرز شوند، آن‌وقت چه خاکی بر سرم می‌ریختم؟».


کتاب‌های قورباغه (بخش کودک و نوجوان انتشارات خیال‌انگیز) رمان کودک «کی کا هپروتی در مدرسه» نوشته حمید عبدالهیان با تصویرگری سام سلماسی را در ۱۶۰ صفحه مصور، شمارگان هزار نسخه و به بهای ۱۳۵ هزار تومان به تازگی برای گروه سنی ۹ سال به بالا منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها