سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
تئاتر «رویای اسبی به نام شبرنگ» در مشهد بر روی صحنه رفت

خراسان‌رضوی - کارگردان تئاتر «رویای اسبی به نام شبرنگ» گفت: این اثر بخشی از دوران کودکی تا فتح دژ بهمن توسط کیخسرو را روایت می‌کند و تا انتهای آبان‌ماه در مشهد به روی صحنه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در مشهد، محمد جهان‌پا در خصوص این تئاتر گفت: «رویای اسبی به نام شبرنگ» در خصوص بخشی از دوران کودکی کیخسرو پادشاه عادل ایران است و عزیمت او از توران تا رسیدنش به ایران و فتح دژ بهمن را به نمایش می‌گذارد.

او با بیان اینکه در این اثر به ساخت الگوهای اساطیری برای نوجوانان خیلی توجه کرده است، ادامه داد: در زمان تهیه و تولید این کار مدام به این فکر میکردم که چطور می توانیم برای نوجوان امروز، الگویی خوب از ادبیات ایران باستان‌مان داشته باشیم.

این نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر در خصوص ویژگی‌های این اثر اظهار کرد: مخاطب در این نمایش می‌تواند با سایر شخصیت های اساطیری شاهنامه از جمله کیکاووس، فرنگیس، افراسیاب، گیو؛ طوس و… نیز آشنا شود.

محمد جهانپا افزود: بنابراین ما داستان کیخسرو را انتخاب کردیم چراکه گزینه خوبی بود زیرا او پادشاهی خردمند و آگاه و قائل به مشورت با بزرگان است همچنین او به خاطر عدل و داد اَش در میان ایرانیان بسیار محترم است.

تئاتر «رویای اسبی به نام شبرنگ» تا انتهای آبان‌ماه هرشب ساعت ۱۸ در سالن‌اصلی تئاتر شهر مشهد بر روی صحنه خواهد بود.

به گزارش ایبنا؛ محمد جهانپا پیش از این تئاتر «افسانه ماردوش» را هم براساس داستانی از شاهنامه به صحنه برده بود که در بسیاری از جشنواره‌ها حائز رتبه شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها