چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
«سبزترین نذر» روایتی از دوست‌داشتن امام زمان(عج)

کتاب «سبزترین نذر» روایتی از دوست‌داشتن امام زمان(عج) به قلم نوید ظریف‌کریمی با تصویرگری نیره‌سادات مُهری از سوی انتشارات کتاب جمکران برای گروه سنی کودک و نوجوان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «سبزترین نذر»، داستان خوش‌خوانی است که به همت انتشارات کتاب جمکران راهی خانه‌ها شده است. این داستان کم‌حجم به قلم نوید ظریف‌کریمی با تصویرگری نیره‌سادات مُهری است.

اتفاقات کتاب حوالی نیمه شعبان است و عطر شربت زعفران نذری و بوی اسپند و کندر توی تمام صفحات کتاب به مشام‌مان آشناست. نویسنده با گذر از مسیر دوستی، اتفاقات داستان را در بستر رابطه قشنگی شکل می‌دهد که امیرمهدی و محمد دو سر آن‌اند. این دو پسربچه دل‌شان می‌خواهد کاری برای امام زمان‌شان در روز ولادتش انجام بدهند؛ اما تکاپوهایشان به جایی نمی‌رسد. نه کنار جعبه میوه توی مسجد کسی به آن‌ها کار می‌دهد نه وقتی کنار محراب نماز، ایستاده‌اند منتظر. پس خودشان دست به کار می‌شوند و رویای نیمه شعبان تازه‌ای برای خودشان می‌بافند؛ رویایی که کتاب، می‌کوشد در خلال رسیدن به آن، مفاهیم بیشتری به مخاطبش بیاموزد: از جمله مشورت گرفتن، یاری کردن و به فکر همنوع بودن.

همه آدم‌ها حتی وقتی خیلی بزرگ شده‌اند دل‌شان می‌خواهد قصه بشنوند. این قصه‌ها اگر پیوندی با واقعیت‌های زمان‌مان هم داشته باشد بیشتر به ذائقه مخاطب خوش می‌آید. «سبزترین نذر» با قصه‌ای شیرین، به بچه‌های ما نشان می‌دهد که دوست داشتن امام زمان‌شان چه برکت‌هایی دارد.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:

«پسرها توی اتاق محمد، کمی با هم درباره بازی‌هایی که بلد بودند حرف زدند و کمی هم کتاب خواندند اما هر دو دلشان پیش مراسم جشنی بود که مسجد می‌خواست برگزار کند. از پنجره اتاق محمد، دیدند که چند مرد از مسجد بیرون آمدند و تمام کوچه را چراغانی کردند و ریسه‌ها و پرچم‌های رنگی کشیدند.».

کتاب «سبزترین نذر» به قلم نوید ظریف‌کریمی با تصویرگری نیره‌سادات مُهری در ۲۸ صفحه مصور رنگی و تمام گلاسه و به بهای ۵۵ هزار تومان از سوی انتشارات کتاب جمکران روانه بازار نشر شده است. برای تهیه این کتاب می‌توانید به سایت انتشارات کتاب جمکران یا به کتابفروشی‌های سراسر کشور مراجعه کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط