چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸
کارگاه آموزشی نوجوان و تهدیدات فضای مجازی برگزار شد

هرمزگان - به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان و با همکاری پلیس فتا، کارگاه آموزشی «نوجوان و تهدیدات فضای مجازی» به منظور تشویق و ترغیب نوجوانان به مطالعه کتاب برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، اداره کل کتابخانه های عمومی هرمزگان با همکاری پلیس فتا، در راستای اشاعه فرهنگ مطالعه کتاب در بین نوجوانان اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی نوجوان و تهدیدات فضای مجازی کرد.

این کارگاه آموزشی که با هدف آگاهی بخشی توانمند سازی نوجوانان با تهدیدات فضای مجازی و فضای امن کتابخانه‌ها برای مطالعه برگزار شد با استقبال خوب نوجوانان همراه بود.

ستوان دوم مرتضی نخعی در این کارگاه آموزشی به بیان تهدیدات و آسیب های فضای مجازی، ارتقاء سواد رسانه‌ای، راه‌های تشخیص صفحه پرداخت اینترنتی امن، راهکارهای تشخیص پیامک جعلی، عدم اشتراک گذاری اطلاعات هویتی و حساب بانکی در شبکه‌های اجتماعی، خودداری از کلیک کردن بر روی لینک‌های مشکوک و فعال کردن رمز دو مرحله‌ای در خریدهای اینترنتی پرداخت.

وی در ادامه ضمن توصیه به مطالعه کتاب، خطاب به والدین گفت: به کودکان و فرزندان خود بیاموزید که هرگز اطلاعات شخصی نظیر آدرس، شماره تلفن و یا سایر اطلاعات مانند تصاویر خانوادگی را از طریق اینترنت برای افراد غریبه ارسال نکنند.

نخعی تصریح کرد: استفاده طولانی مدت از بازی‌های اینترنتی علاوه بر جدایی فرزندان از خانواده و ایجاد اعتیاد اینترنتی، می‌تواند تبعات روحی و جسمی عدیده‌ای را برای فرزندان به‌وجود آورد.

در پایان این کارگاه آموزشی، مرتضی نخعی به پرسش نوجوانان از مسائل مطرح شده پاسخ گفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها