پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
مرحله نخست مسابقه مشاعره کتابخانه های عمومی گیلان پایان یافت

رشت-مرحله اول نخستین مسابقه مشاعره کتابخانه های عمومی گیلان امروز با معرفی سه شاعر برگزیده پایان یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در رشت، در آستانه فرارسیدن سی و یکمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار محفل مشاعره روز پنجشنبه در رشت برگزار شد. در این مرحله مسابقه مشاعره کتابخانه های عمومی گیلان که با حضور ۱۲ نفر در رده سنی بزرگسال برگزار شد؛ جواد پیشنماز، مرضیه شمسی پرشکوه و مریم پیله ور به ترتیب عنوان برگزیدگان اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

فرزادخوشه چین شاعر برجسته گیلانی، محقق پژوهشگر فرهنگ و ادبیات گیلان و بهرام مژدهی دبیر محفل ادبی دکتر معین داوری این دوره از مسابقات شعر استان را برعهده داشتند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در این نشست فرهنگی با ابراز خرسندی از برگزاری این محفل شعرخوانی و مسابقه مشاعره میان شعرای برجسته گیلان به عنوان نخستین برنامه شاخص هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار اداره کل کتابخانه های عمومی استان پیوند میان کتاب و شعر را طلیعه مبارکی در حوزه فرهنگ استان گیلان دانست.

یاسر تقوی با بیان اینکه توجه به موضوع شعر و دغدغه های شعرا از تکالیف مجموعه کتابخانه های عمومی استان است، افزود: در همین راستا، موضوع شعر و توجه به عرصه ادبیات از برنامه های مهم این مجموعه با تشکیل محفل ادبی دکتر معین است.

مرحله نخست مسابقه مشاعره کتابخانه های عمومی گیلان پایان یافت

وی همچنین با ابراز امیدواری به تداوم برنامه های فرهنگی با محوریت شعرخوانی و مسابقات مشاعره بر حمایت همه جانبه اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان از این برنامه ها تاکید کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در این محفل شعر که در آستانه فرارسیدن سی و یکمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار برگزار شد با خوانش شعر زیر در وصف مظلومیت مردم غزه و فلسطین بار دیگر جنایات رژیم اشغالگر قدس را محکوم کرد.

دریغ چه از دست من برآمده است مرا به غزه ببر طاقتم سرآمده است
هنوز داغ خبرهای پیش از این تازه است خبر رسید خبرهای دیگر آمد

مراسم افتتاحیه ویژه برنامه ترنم باران و نخستین محفل مشاعره اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان روز پنجشنبه با همکاری مشترک محفل ادبی دکتر معین کتابخانه های عمومی گیلان، اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار شد.

در این محفل شعرخوانی جواد پیشنماز، مرضیه شمسی پرشکوه، مریم پیله ور، مهدی حقگو، فرناز طایفه، فاطمه رابونیک، زینب امینی، فرزانه صمیمی، زهرا غلامی، هاجر خسروی، مائده پولادوند و جواد جعفرنیا بعنوان ۱۲ شاعر برجسته گیلان با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان جواد پیشنماز، مرضیه شمسی پرشکوه و مریم پیله ور به ترتیب به عنوان برگزیدگان اول تا سوم معرفی شدند.

مرحله دوم محفل مشاعره ترنم باران روز پنجشنبه بیست و پنجم آبان ماه با رقابت دانش آموزان مدارس استان گیلان برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها