یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲
طنز فاخر واقعی و نجیب منشا قرآنی نیز دارد

آذربایجان‌غربی- مسئول محفل طنز حوزه هنری آذربایجان‌غربی گفت: طنز فاخر واقعی و نجیب که منشا قرآنی نیز دارد، در احادیث ائمه اطهار (ع) هم دیده شده، ولی متاسفانه امروز این سنت حسنه در آثار بزرگان دین، اخلاق، دانش و بیانات علمی و معنوی آن‌ها کمتر دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، سعید سلیمان‌پور، صبح یکشنبه، در محفل طنز عرفانی اظهار داشت: بزرگان طنز و عارفان به سبب داشتن لطافت بیان ادبی و خلق تصاویر بدیعی دلنشین و دلپذیر، در تبیین مضامین پیچیده فلسفی، عرفانی و بحث‌های خسته کننده اخلاقی و مسائل غامض سیاسی و اجتماعی، از شیوه بیان طنز بسیار استفاده کرده‌اند.

سلیمان‌پور ادامه داد: در همین راستا بزرگانی همچون عطار نیشابوری، سعدی، مولانا، بیدل، سید نعمت الله جزایری محدث، ملا احمد نراقی، ملامحمدباقر خلخالی، حکیم هیدجی زنجانی، تا حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نیز از کنایات طنزآمیز بسیار لطیف، ماندگار و تاثیرگذار بسیار استفاده کرده‌اند.

وی گفت: اگر از بیان طنز لطیف، فاخر و شریف درست استفاده شود و حتی تبلیغات، فیلم‌ها و سریال‌ها را با این شیوه غنی و دلنشین‌تر کنند، تاثیرگذاری بیشتری در جامعه خواهد داشت.

به گزارش ایبنا؛ محفل طنز ادبی «طنز عرفانی» که سیصد و شصت و یکمین برنامه محفل طنز حوزه هنری است با قرائت شعر تعدادی از شاعران حاضر در برنامه از جمله غلامرضا دانش فروز، غلامعلی کریمی، فاطمه اسعدی، حیدر بابایی، میر حسین سعیدی، مصطفی قلیزاده علیار، سید تیمور جامعی، میکاییل عباس‌زاده و نازیلا علیلو به پایان رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها