یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱
تمام شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد کتابخانه دارند

کهگیلویه و بویراحمد- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه بویراحمد با اشاره به نگاه فرهنگی خیران و دغدغه‌مندی آنها برای ساخت کتابخانه گفت: نه تنها هیچ شهر بدون کتابخانه‌ای در این استان نداریم بلکه اغلب روستاها نیز کتابخانه دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یاسوج، محسن جبارنژاد در نشستی خبری با اشاره به اینکه باید کتابخانه عمومی را به مکانی برای محل انس گرفتن مردم با کتاب تبدیل کنیم، اظهار داشت: کتاب خوب را یک سرچشمه می‌دانیم، سرچشمه متفاوت با دامنه و آب روان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «اسلام پرچم‌دار کتابخوانی است»، افزود: کار کتاب این است که میانجی‌گری می‌کند و ما را به سمت سرچشمه هدایت می‌کند، کتابخوانی باید سطح فکر و بینش جامعه را ارتقاء دهد.

جبارنژاد ادامه داد: اگر مردم با کتاب انس نگیرند در تمام ابعاد زندگی به مشکل برمی‌خورند.

وی با اشاره به برگزاری ۴۵۰ برنامه هفته کتاب در کتابخانه‌های عمومی گفت: حضور مدیران کل ارشاد استان و شهرستان در نمازجمعه، عضویت رایگان در روزهای ۲۳ ،۲۴ و۲۵ آبان، آیین تجلیل از کتابداران و کتابخوانان، برپایی نمایشگاه کتاب و مطبوعات، شاداب سازی کتابخانه‌های عمومی، برگزاری کارگاه های نقاشی و داستان‌خوانی با موضوع فلسطین و محور مقاومت برای کودکان و نوجوانان و برگزاری شب شعر غزه در طول این هفته برگزار می شود.

جبارنژاد عنوان کرد: کتابخانه های عمومی این استان ۵۲ هزار عضو فعال دارد که به نسبت استان کوچک کهگیلویه و بویراحمد عدد قابل توجهی است؛ همچنین در خصوص شتاب امانت کتاب در کشور در کشور اول هستیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: کمبودها بیشتر در نیروهای انسانی و میز و صندلی است، همچنین در حوزه ساخت کتابخانه از همراهی خیران کم بهره هستیم.

جبارنژاد با تاکید بر اینکه ۵۰ میلیارد اعتبار برای کتابخانه‌ها در سفر دوم رئیس‌جمهور اختصاص داده شد، بیان کرد: پروژه‌های نیمه کار در بهمئی و چرام که از سال ۹۰ تاکنون با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد نیمه کار رها شده بودند و هرکدام به ۸ میلیارد اعتبار نیاز دارند را به اتمام خواهیم رساند.

وی اظهار داشت: کتابخانه سیار برای مناطقی که محروم هستند و امکان ساخت کتابخانه وجود ندارد، مهمترین کاری است که می‌توانیم برای ترویج کتابخوانی میان عشایر و روستاییان انجام دهیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با دانشگاه و مدارس ارتباط خوبی داریم و روزانه محل رجوع دانش‌آموزان و دانشجویان هستیم و برای مسابقات کتابخوانی به کتابخانه‌های عمومی برای به امانت گرفتن کتاب مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: ۷۰ کتابخانه عمومی داریم، کتابخانه عمومی یک نهاد بسیار گسترده و مردمی است و باید بتواند در نقطه عمومیت بایستد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها