دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
اعضای فعال کتابخانه سیدکامل امامی شهرستان بوکان به پیشواز هفته کتاب رفتند

آذربایجان‌غربی- در آستانه سی و یکمین دوره هفته کتاب، اردوی فرهنگ و دانایی با حضور جمعی از اعضای فعال کتابخانه سیدکامل امامی شهرستان بوکان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، در آستانه سی و یکمین دوره هفته کتاب، اردوی فرهنگ و دانایی با حضور جمعی از اعضای فعال کتابخانه سیدکامل امامی شهرستان بوکان و با هدف آشنایی با اماکن فرهنگی شهرستان بوکان و کسب اطلاعات درست و کافی درباره شهر و همچنین افزایش آگاهی جمعی درباره کتابخانه و فعالیت‌های آن برگزار شد.

این اردو، با حضور شرکت کنندگان در کتابخانه و معرفی کتاب «بوکان (تاریخ، مدنیت و معماری)» نوشته اسماعیل معروفی اقدم شروع شد و سپس با استفاده از اتوبوسی که شهرداری در اختیار کتابخانه قرار داده بود شرکت کنندگان برای صرف صبحانه به تفرجگاه نالشکینه رفتند.

پس از آن به ترتیب از موزه شهرداری، کارگاه سفالگری در روستای حصار و کارگاه مجسمه‌های چوبی پدر ژپتوی ایران در روستای ناچیت بازدید شد و در هرکدام از مکان‌های ذکر شده، معرفی کامل فضا، اهداف و عملکردهای مجموعه توسط مسئول مربوطه برای بازدیدکنندگان صورت گرفت.

از آنجا که هفته کتاب باید بستری برای آشنایی بیشتر و بهتر افراد اعم از کودکان، نوجوانان و بزرگسالان باشد، در طول هفته کتاب فعالیت‌های متنوعی جهت پیوند و انس بیشتر مخاطبان با کتابخانه انجام می‌شود که در بین آن‌ها می‌توان به برگزاری جلسات روبان صورتی زنان و بیماری های پستان، برگزاری دوره تزریقات، برگزاری کارگاه مهارت‌های زندگی، دورهمی با طعم کتاب، و نشست‌های کتابخوان اشاره کرد؛ همچنین با همکاری شبکه بهداشت شهرستان بوکان طرح سنجش سلامت همشهریان نیز در این کتابخانه اجرا خواهد شد.

اردوی فرهنگ و دانایی زمینه‌ساز برگزاری برنامه‌های مستمر و سازنده و همچنین معرفی بهتر کتابخانه و عملکردهای آن تاکنون خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها